כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
לקראת הסלמה?

מתוח בצפון: אש נורתה מסוריה; רכב ומבנה נפגעו

על רקע המתיחות בגבול הצפון בעקבות החשש מנקמה על הרג פעיל חיזבאללה שחוסל בתקיפה המיוחסת לישראל - רכב ומבנה ישראליים נפגעו מאש שנורתה מהצד הסורי, ככל הנראה נגד כלי טיס ישראלי. הערכות כי ארגוני טרור הפועלים בחסות חיזבאללה ביצעו את הירי

מתוח בצפון: אש נורתה מסוריה; רכב ומבנה נפגעו
גבול ישראל-סוריה צילום: רויטרס

תושבים באזור היישוב מג'דל שמס שבמורדות החרמון דיווחו היום (שישי), על פיצוצים עזים שנשמעים מהצד הסורי של הגבול ברמת הגולן. על פי הדיווחים בכלי התקשורת בסוריה, ארגוני טרור הפועלים בחסות חיזבאללה ברמת הגולן, שיגרו אש נגד מטוסים לעבר כלי טיס שנכנס למרחב סוריה. 

כתוצאה מהירי, נגרם נזק לרכב ישראלי ולמבנה בשכונה בעיירה הישראלית מג'דל שמס סמוך לגדר הגבול. עד כה לא דווח על נפגעים בצד הישראלי ובצה"ל הודיעו כי הם בודקים את נסיבות האירוע. על פי הערכות, האש נורתה מאזור שבו פעלה ישראל בעבר לסכל פעילות של ארגוני הטרור הפועלים בחסות חיזבאללה ואיראן.

האירוע החריג מגיע ברקע המתיחות בגבול הצפוני, בעקבות החשש במערכת הביטחון מתגובה ישראלית, בעקבות חיסולו של פעיל ארגון חיזבאללה בסוריה בתחילת השבוע, בתקיפה המיוחסת לישראל.

כזכור, לאחר הערכת מצב בצה"ל, הוחלט אמש (חמשי) על תגבור נקודתי של כוחות  בפיקוד הצפון, וזאת לאחר חיסולו איש הארגון, עלי כאמל מוחסן ג'וואד, שנהרג על פי דיווחים זרים בתקיפה הישראלית בנמל התעופה הבינלאומי של דמשק.

דיפלומט בביירות העריך בשיחה עם 'כאן חדשות', שארגון חיזבאללה יגיב בוודאות על מותו של אחד מפעיליו בתקיפה שמיוחסת לישראל בדמשק. לדבריו, "התגובה תהיה מוגבלת כיוון שבארגון לא מעוניינים בעימות נרחב עם ישראל".

הוא אומר כי הוא אינו סבור שחיזבאללה ינסה להשתמש בתקרית הזו ובתגובה הצפויה שלו כדי להסיט את תשומת הלב מהמשבר הפוליטי והכלכלי החמור במדינה. לדבריו, חיזבאללה מעוניין שהמצב בדרום לבנון יישאר כמו שהוא והחברה בלבנון לא מאוחדת סביב חיזבאללה בכל מה שקשור לעימות עם ישראל בעת הזו.

בעיתון א-שרק אל-אווסט הפרו סעודי, ציטטו השבוע גורמים לבנוניים שטענו כי הארגון החליט להגיב בהתאם למשוואה שנסראללה הציב בשנה שעברה – תגובה של חיזבאללה מלבנון על כל פגיעה של ישראל באנשי הארגון בסוריה. ביום רביעי נערכה אחר הצהריים הלווייתו של פעיל הארגון, עלי מוחסן, בדרום לבנון.

גבול הצפון חיזבאללה מג'דל שמס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד