י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שיתוף פעולה בנושא הקורונה

משלחת ישראלית תנחת בהודו ותבצע ניסויים לאבחון הנגיף

משלחת של משרד החוץ ומשרד הביטחון עושים את דרכם בטיסה מיוחדת להודו, שם יערכו סדרת ניסויים בטכנולוגיות ישראליות לאבחון מהיר של נגיף הקורונה. בראש המשלחת עומד שגריר ישראל בהודו ואיתו עשרים מומחים ממשרדי הממשלה השונים

משלחת ישראלית תנחת בהודו ותבצע ניסויים לאבחון הנגיף
משלחת להודו צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

שיתוף פעולה בין הודו לישראל בנוגע למשבר הקורונה: במטרה לבצע סדרת ניסויים בטכנולוגיות ישראליות לאבחון מהיר של נגיף הקורונה, משלחת המחקר הישראלית, בהובלת משרד החוץ והמנהל למחקר ופיתוח במשרד הביטחון, עושה כעת את דרכה מישראל להודו. המשלחת תעביר להודו סיוע בהתמודדות עם הקורונה.

המשלחת הישראלית, המשותפת למשרדי החוץ, הביטחון והבריאות, המריאה היום בצהרים (ראשון) מנתב"ג, בשני מטוסים של חברת ישראייר. המשלחת צפויה לנחות בדלהי, שבהודו, מחר בבוקר.

שר החוץ, גבי אשכנזי, שוחח היום עם עמיתו שר החוץ ההודי ועדכן אותו על המראת המטוס והציוד הנמצא עליו. השרים שוחחו על חשיבות שיתוף הפעולה בין המדינות במאבק בקורונה.

בראש המשלחת עומד שגריר ישראל בהודו, ד"ר רון מלכא ואנשי מפא"ת והיא מונה כ-20 מומחים בתחומים שונים ממשרד הביטחון, צה"ל, משרד הבריאות והתעשיות השותפות לפיתוח הטכנולוגיות. המשלחת תבצע בהודו את השלבים הסופיים במחקר של טכנולוגיות מתקדמות לאבחון מהיר, בתוך דקות, של נגיף הקורונה.  

שיתוף הפעולה הייחודי בין ישראל להודו יאפשר למשלחת לאסוף עשרות אלפי דגימות בתוך עשרה ימים בלבד ולהעבירן לפיענוח במערכות מחשב מבוססות בינה מלאכותית. דיגום מאסיבי זה יאפשר לקצר תהליכים ולקדם את אישור הטכנולוגיות. הפעילות המשותפת קיבלה מראש את כלל האישורים הנדרשים בהודו ובישראל. 

על שני המטוסים להודו הועמסו, ביוזמת משרד החוץ, גם טכנולוגיות ישראליות פורצות דרך למאבק בקורונה תרומת משרד החוץ וחברות ישראליות, ומכונות הנשמה המיוצאות להודו באישור חריג.

קורונה הודו משרד הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד