י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לאחר התקרית החמורה

בחיזבאללה מכחישים: "ישראל משקרת, לא ביצענו אף פעולה"

שעות לאחר חדירת המחבלים לשטח ישראל באירוע שהסתיים בנס ללא נפגעים לצה"ל, בחיזבאללה מכחישים את הדיווחים בישראל: "ישראל משקרת. התגובה שלנו על הריגתו של פעיל הארגון באזור שדה התעופה של דמשק תגיע בוודאות" | נתניהו וגנץ שיגרו מסר מאיים לסוריה ולבנון

בחיזבאללה מכחישים: "ישראל משקרת, לא ביצענו אף פעולה"
נתניהו וגנץ בהתייעצות ביטחונית צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

לאחר האירוע החמור שהתרחש מוקדם יותר היום (שני), בו ניסו מספר מחבלי חיזבאללה לחדור לשטח ישראל ולבצע פיגוע, בארגון מכחישים הערב את טענות ישראל ואומרים כלל לא לא התרחש אירוע בגבול ישראל לבנון. "ישראל משקרת. לא הייתה אף אף היתקלות ושום ירי מהצד שלנו באירועים היום", נמסר בהודעה רשמית של חיזבאללה.

באירוע שהתרחש באזור הר דוב שבגבול הצפון, והוביל לחילופי אש בין מחבלים לחיילי צה"ל, הצליחו הכוחות להבריח את המחבלים לשטח לבנון. תושבים באזור דיווחו על פיצוצים עזים הנשמעים בעקבות פעילות צה"ל. האירוע הגיע ברקע הכוננות הגבוהה בגבול, לאחר מותו של פעיל הארגון בסוריה המיוחס לישראל. לאחר סיום האירוע, ההנחיות המגבילות של פיקוד העורף - הוסרו.

בהודעת ארגון חיזבאללה, נטען כי התגובה על מותו של פעיל הארגון טרם הגיע. "התגובה שלנו על הריגתו של עלי כאמל מוחסן שנהרג בתקיפה ישראלית באזור שדה התעופה של דמשק תגיע בוודאות, ועל הציונים רק לחכות לעונש על הפשעים שלהם", אמרו בחיזבאללה והוסיפו:"רק צד אחד פתח באש - וזה היה האויב המפוחד, החושש והלחוץ".

מנגד, גורמים בישראל אומרים הערב כי בידי צה"ל ישנו תיעוד של חדירת המחבלים וכי האירוע הסתיים אך ורק אודות לתצפיתניות הגיבו במהירות.

"נראה שהפחד שהצבא הישראלי והתושבים בצפון חיים בו, יחד עם מצב הכוננות הגבוה והחשש מהתגובה של ההתנגדות על חיסול הפעיל עלי כאמל מוחסן, ביחד עם חוסר היכולת לדעת מה מתכננים בהתנגדות, גרמו לאויב לנקוט בצעדים באופן לחוץ בשטח ובתקשורת", הוסיפו בחיזבאללה.

לדבריהם, "כל מה שכלי התקשורת הישראליים טוענים, בדבר סיכול פעולת חדירה מכיוון לבנון לתוך ישראל, כמו גם הדיבור על הרוגים בקרב פעילי חיזבאללה בהפצצות שהיו באזור שבעא, הם אינם נכונים לחלוטין, וזה ניסיון לייצר ניצחונות והישגים שקריים".

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גנץ הגיעו בשעות ההתרחשות לקריה בתל אביב, ומסרו הערב הצהרה לתקשורת במהלכה הטילו את האחריות לאירועים האחרונים ולהתחממות בגבול הצפוני על סוריה ולבנון.

 

 

 

 

חיזבאללה כוננות בצפון חדירת מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד