ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"המצאות חולניות של עלילות דמיוניות"

סערה בעקבות חשיפת 'בחדרי' • לימודי מיסיון: חבר המועצת פנה לשר

חשיפת 'בחדרי חרדים' אודות דרישת משרד החינוך ממחנכי החטיבות ללמד בבתי הספר מתוך תוכנית הטלויזיה "היהודים באים" המבזה את כל היקר וקדוש ליהדות תוך גסות קשה, ממשיכה לעורר סערת ענק. עוד נחשף, כי משרד החינוך מורה ללמד מסדרת ספרים של ארגון מיסיונרי

סערה בעקבות חשיפת 'בחדרי' • לימודי מיסיון: חבר המועצת פנה לשר
מתוך היהודים באים צילום: כאן 11

חשיפת 'בחדרי חרדים' על כך שבמשרד החינוך הורו למחנכים בחטיבה העליונה להציג בפני התלמידים את תכנית המערכונים הפופולרית "היהודים באים" מבית תאגיד השידור הציבורי, שמציגה מערכונים המלאים בכפירה וזלזול בכל מה שקדוש ליהדות, מעוררת סערת ענק, וכעת נחשף כי משרד החינוך מורה גם ללמד מספרי 'החברה לכתבי הקודש בישראל' - סדרת ספרים של ארגון מיסיונרי שמעודד שילוב של תורת ישראל עם הברית החדשה רח"ל.

בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים', רבנים ופוליטיקאים הזדעזעו ועוררו סערה, כשהם דורשים להסיר מייד את התכנים הללו שפוגעים בילדים הצעירים הלומדים אל עיקרי היהדות בתפיסת עולם של כפירה בתורה משה ובשיטות מסיון - מסדרי הלימוד.

משרד החינוך דורש ללמוד את פרשת השבוע מתוכנית הכפירה

חבר מועצת הרבנות הראשית, הרב שמחה אליעזר וייס, שיגר הבוקר (שלישי) מכתב לשר החינוך יואב גלנט: "אני פונה אליך להשתמש בסמכות שלך ולהסיר את התוכנית מחומרי הוראה/למידה בתנ"ך של משרד החינוך".

"ברצוני להסביר", כותב הרב וייס לשר גלנט, "התוכנית "היהודים באים" – מופיעה זה מספר שנים, בערוץ השידור הממלכתי "כאן 11", אין בפי מילים כדי לתאר את עוצמת התיעוב והפגיעה ברגשות רוב רובו של הציבור בישראל – על עדותיו ומיעוטיו, שהתוכנית הזו מציגה לנו. התוכנית אמנם פוגעת בראש ובראשונה ברגשות הציבור המסורתי, הדתי והחרדי היהודי בישראל אך לא רק בו".

לטענת חבר מועצת הרבנות הראשית, "התוכנית הזו – "היהודים באים", מתכסה באצטלה של "סטירה" אבל זו באמת סטירה בלחיים של כול תושב במדינה. אין כאן כלל הומור רגיל ונעים אלא מדובר בהמצאות חולניות של עלילות דמיוניות ומזוהמות כנגד הקב"ה, קדושי התנ"ך וסתם אישים ומנהיגים. שפת השוק והבלע – עם ניבולי פה נוראיים, הם רק תבלין ההפקרות של התוכנית הזו, ולצד כול אלה גם שפת גוף מזוהמת ובזויה, שכול כולה הידרדרות לעברי פי פחת".

הדרישה השערורייתית: בוסו בפנייה לשר החינוך: "נזק בלתי משוער"

בנוסף לכך, חבר הכנסת משה ארבל הגיש שאילתא לשר החינוך, שתעלה בקרוב לדיון. ארבל כותב לשר: "מסופקני אם תוכל להועיל ללימוד תנ"ך לאור השינויים שעושה בסיפור התנ"כי כדי להלעיגו בפני קהל הצופים". ארבל דורש כי "מן הראוי שסרטונים המופיעים באתר הרשמי של משרד החינוך יבקשו ללמד תנ"ך מתוך אהבת התנ"ך ורצון לחנך לאורו ולא מתוך כוונה מיסיונרית או התנגדות לתנ"ך ולערכיו".

בנוסף, בארגון 'בצלמו' פנו לשר החינוך בטענה כי תוכנית הלימוד אינה חוקים, כל שלטענת שי גליק יו"ר בצלמו, "לא הגיוני שארגון שמפיץ את דת המיסיון דבר שאסור על פי חוק ללמד ילדי ישראל יעשה מיקור חוץ ויעביר את התכנים דרך מורי ישראל״, שהוא דורש גם כן ״להורית מידית על הורדת חומרים אלו מאתר משרד החינוך. ובדיקה כיצד הגיעו לשם".

משרד החינוך היהודים באים כאן 11

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד