ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
מחאה סוערת בתל אביב

כבישים נחסמו; מאות מול ביתו של השר אוחנה

מאות הפגינו מול ביתו השר אמיר אוחנה, בשל ניסיונו לדכא את ההפגנות כפי שנחשף בהקלטה בכאן 11. לאחר מכן הם צעדו לעבר נתיבי איילון וחסמו צירים מרכזיים באזור גוש דן 

כבישים נחסמו; מאות מול ביתו של השר אוחנה
בהפגנה נגד השר אוחנה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בצל הדיווחים על ניסיונו להרחיק את הפגנות השמאל מביתו של ראש הממשלה ברחוב בלפור, למעלה מאלף מפגינים הגיעו הערב (שלישי) למחאה מול ביתו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה בתל אביב. לאחר שהסתיימה המחאה, החלו המפגינים לצאת לכיוון דרך יגאל אלון וחסמו אותו לתנועה.

בנוסף, חלק המפגינים חוסמים צירים ראשיים כגון איילון צפון ודרום, וחצו את צומת עזריאלי תוך חסימתו לכל הכיוונים, למרות בקשות המשטרה לפנות את הצירים, המפגינים סירבו להישמע להנחיות השוטרים .

מהמשטרה נמסר, כי מה שהחל כמחאה הפך למפגן של הפרת הסדר הציבורי ופעולות שכל תכליתן שיבוש ופגיעה בכלל התושבים. "המשטרה תאפשר מחאה אך לא תתיר הפרת הסדר ופגיעה בשלום הציבור"

המשטרה קוראת למפרי הסדר לחדול מפעולות שיש בהן פגיעה חמורה בצירי התנועה ובשלטון החוק.

מה שעורר את זעמם של המפגינים, היא חשיפת הכתב הפוליטי של 'כאן 11' מיכאל שמש, שפרסם ביום ראשון הקלטות של השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, בשיחה שערך עם מפקד מחוז ירושלים. במהלכה נשמע השר פועל לצמצם את ההפגנות מול מעונו הרשמי של ראש הממשלה וזאת למרות פסיקת בג"ץ שהתיר להפגין במקום.

ההקלטות חשפו שיחה מקצועית שערך אוחנה לפני כמה ימים עם מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד. בשיחה נשמע אוחנה אומר שהוא מעוניין "לאתגר", כלשונו, את פסיקת בג"ץ ותוהה "אני לא מבין למה אנחנו לא אוסרים את הדבר הזה?" בניסיון לתת מענה לטענות של השר, מציין מפקד המחוז את העובדה שאנשיו נותנים הרבה מאוד דוחות בגין אי עטיית מסכה בהפגנות בבלפור, אף על פי שבהפגנות אחרות, לדבריו, המשטרה נמנעת מכך.

השיחה של השר לביטחון הפנים עם מפקד המחוז חושפת עוד חלק במסע הלחצים של אוחנה על צמרת המשטרה. למשל, השר הביע את דרישתו שהמשטרה תפעל בניגוד לפסיקת בג"ץ, שקבע שההפגנות יכולות להתקיים בשכונת רחביה סמוך לבית ראש הממשלה, בשל הגדרתו של הבית כ"מעון רשמי".

השר אוחנה ציין בשיחה: "אני מבקש לאתגר את פסיקת בית המשפט. אני לא יודע להסביר לציבור מדוע אנחנו אוסרים על תפילה ומופעי תרבות, ולא אוסרים על הדבר הזה. הם משתלטים על המדרכות עם שקי שינה, מזרנים ודוכנים שלמים. אל תשלימו עם זה".

בהמשך השיחה, כשניצב דורון ידיד מנסה להסביר לשר שהמשטרה אוכפת עד כמה שניתן, אוחנה קטע אותו בנזיפה: "מפקד המחוז, ונדליזם זה לא רק ניפוץ חלונות - מה שהם עושים זה ונדליזם וזה לא דבר שאתה יכול להשלים איתו".

אמיר אוחנה מפגיני שמאל נתיבי איילון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד