י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שני אישומים חדשים

הפרקליטות דורשת לתקן את כתב האישום נגד הרב ברלנד

לא סוף הסיפור: לאחר שכבר הגישה את כתב האישום המיוחס לרב ברלנד, פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט בקשה לתקנו ולהוסיף שני אישומים נוספים נגדו בחשד לעבירות מס והלבנת הון

הפרקליטות דורשת לתקן את כתב האישום נגד הרב ברלנד
הרב אליעזר ברלנד במעצר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חצי שנה לאחר שהגישה נגד מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד, כתב אישום בגין עבירות עושק ומרמה ואישום נוסף בגין עבירה של ניסיון שידול לאלימות - פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בעיר בקשה לתיקון כתב האישום ולהוספת שני אישומים העוסקים בעבירות מס והלבנת הון.

כזכור, בתאריך 1/3/20 הוגש נגד הרב ברלנד כתב אישום המייחס לו עבירות של עושק ומרמה, זאת בעקבות מספר תחקירים שפורסמו בכלי התקשורת, בהם נראה הרב משדל חולים סופניים להעביר לו סכומי כסף גדולים, בטענה כי יציל אותם ממוות. אישום אחר, מייחס לרב ברלנד עבירה של ניסיון שידול לאלימות. בד בבד עם הגשת כתב האישום, הוגשה לבית המשפט בקשה למעצרו עד תום ההליכים.

במקביל התנהלה נגד הרב ומעורבים נוספים חקירה בגין עבירות מס והלבנת הון. בפרקליטות מדגישים, כי במקור החקירה החלה כחקירה אחת, ואולם בהמשך, חקירת העבירות הכלכליות הופרדה מחקירת עבירות העושק והמרמה, זאת לאחר שהוברר כי מיצוי החקירה בעבירות הכלכליות ידרוש זמן רב נוסף ופעולות רבות נוספות שלא ניתן היה לבצען בתקופת ימי המעצר לצרכי חקירה. חקירת העבירות הכלכליות נמשכה עוד כחודשיים וחצי ובסיומה זומן הרב ברלנד לשימוע.

בבקשה שהגישה הפרקליטות נכתב, כי האישומים כולם, הנם נגזרות של אותה פרשה המתארת פעולות עברייניות שונות של הנאשם בעת ששימש כראש קהילת "שובו בנים" והווה עבור אלפי מאמיניו סמכות רבנית ורוחנית אשר יש לפעול על פי פסיקותיה והוראותיה. תוך שימוש במעמדו זה, כך על פי הבקשה לבית המשפט, עסק הרב ברלנד בין השנים 2010-2020 במתן שירותים שונים תמורת תשלום ובהם, עריכת פדיונות נפש, מתן ברכות, ייעוץ בתחומים שונים וחוגי בית.

שני האישומים שצירופם מתבקש, מתייחסים להתנהלות הרב בהפעלת עסק כלכלי שבמסגרת הפעלתו על ידי הנאשם נעברו העבירות. העבירות המיוחסות לרב ברלנד הן עבירות מס - העלמת הכנסות בהיקף של 138,000,000 ₪ החל משנת 2010, וכן עבירות הלבנת הון בהיקף של 54,000,000 ₪.

בית המשפט העביר את הבקשה לתגובת הנאשם עד ליום 4.8.20 .

יצויין, כי הרב ברלנד נעצר עד תום ההליכים. התיק המתנהל בפני השופטת עינת אבמן-מולר בבית המשפט המחוזי בירושלים ומצוי בשלב של טענות מקדמיות ודיוני ההוכחות צפויים להישמע החל מחודש ספטמבר 2020.

הרב אליעזר ברלנד הרב ברלנד העלמת מיסים כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד