י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
משבר תקציב הישיבות

פרוש זעק במליאה: "זה הלחם והחלב של האברכים" • צפו

עקב כך שמשבר תקציב הישיבות עדיין נמשך, כשבעוד פחות מחודש אולי שוב נצא למערכת בחירות כפויה, סגן שר החינוך מאיר פרוש זועק את זעקת האברכים שסובלים מהמצב הכלכלי, כשהתקציב תקוע בשל אי הסכמות בין גנץ לנתניהו | פרוש במליאה: "כל השנה נתנו מעט פחות משנה שעברה"

פרוש זעק במליאה: "זה הלחם והחלב של האברכים" • צפו
ישיבת ויז'ניץ הזמנית בקאנטרי בארה"ב צילום: ארי ק.

בדיון שהתקיים היום (רביעי) במליאת הכנסת ועסק בהשלכות המצב הכלכלי, כאשר תקציב המדינה לשנת 2020 עדיין לא אושר, סגן שר החינוך מאיר פרוש זעק את זעקת האברכים, שכפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים' סובלים מחוסר תקצוב בחודשים האחרונים.

"החינוך החרדי מקבל תקציב על אותם אלה שלומדים מעל גיל 18 בישיבות או בכוללים. בחלק מהמקרים מדובר באברכים שזה חלק מהפרנסה המצומצמת שלהם", פתח סגן השר את דבריו ואמר "הם מביאים הביתה את המלגה כדי שיהיה להם לקנות חלב ולחם".

לדברי פרוש, "הכסף הזה, בתקציב 2019 עמד על מיליארד ו-350 מיליון שקל. עכשיו, בגלל שהוא היה תוספתי, אז זה רק חלק ממנו, כ-800 מיליון שקלים, אשר נמצא בבסיס התקציב. אולם לחודשים האלה אין בכלל מענה".

סגן השר טען בנאומו כי "כל השנה נתנו מעט פחות משנה שעברה, אבל כעת אנו נמצאים לקראת אוגוסט, ספטמבר, אוקטובר, נובמבר, דצמבר. אם אין תקציב - אין תקציב לתת לאותם אברכים שזו הפרנסה שלהם".

פרוש הזכיר כי בעבר כשנתקלו במקרה דומה בשנת 2015, אז נחתם הסכם קואליציוני כשבעה חודשים לפני אישור התקציב, הגיעו לסיכום על העברת תקציב יעודי לישיבות והכוללים - דברים שלא קורים בתקופה זו.

"בפועל", סיפר סגן השר, "הקואליציה לא הצליחה להתגבר על המכשלה האמורה והתמיכה ניתנה בחודש נובמבר רטרואקטיבית וזה היה רק אחרי שהתקציב עבר. המשמעות המעשית בהיעדר החלטה על תקציב המדינה היא שלא ניתן יהיה לתת את התמיכה המלאה לישיבות והכוללים".

כזכור, בשבוע שעבר חשפנו ב'בחדרי חרדים', דברים שאמר חבר הכנסת משה גפני בישיבת הסיעה הסגורה, בה חשף את זעמו על ראש הממשלה בנימין נתניהו, באומרו לחברי הסיעה, שבמוקד הזעם עומד תקציב הישיבות שלוקה בחסר.

וכך אמר גפני לחברי סיעתו, "אומרים לי אנשי האוצר שאם היינו מקבלים הוראה פוליטית היינו מעלים את תקציב הישיבות", גפני הסביר כי "הביאו כסף בחודש האחרון והיה לנו סיכום עם ראש הממשלה היה צריך להגיע ל-600 שקל ובעצם נתנו 504 שקלים".

סגן השר מאיר פרוש אמר בדיון הסגור, "צוחקים עלינו בעיניים יורקים עלינו בעניין תקציב הישיבות. אנחנו רוצים שיעבירו לנו את הכסף, או שיעבירו או שיגידו אי אפשר, זה המצב שאין תשובה זה כי צוחקים עלינו. משחקים איתנו כל הזמן".

מאיר פרוש תקציב הישיבות משפחות אברכים תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד