ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
כבר לא בכיס של נתניהו

פרסום ראשון • ההוראה של גדו"י: בחירות רק אחרי חוק גיוס ותקציב ישיבות

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בימים האחרונים התקיימה התייעצות מיוחדת בבית גדולי ישראל, הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין במהלכה התבקש ח"כ משה גפני לפעול כדי למנוע בחירות במצב הנוכחי בו חוק הגיוס טרם הוכרע ונתון לפתחו של בג"ץ ותקציב הישיבות נמצא בשפל היסטורי

פרסום ראשון • ההוראה של גדו"י: בחירות רק אחרי חוק גיוס ותקציב ישיבות
גפני ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: בצל החשש הגובר לפיזור הכנסת עם כישלון העברת תקציב המדינה, גדולי ישראל הורו לנציגים החרדים בכנסת לפעול למנוע בחירות כל עוד לא יעבור חוק הגיוס ותקציב הישיבות שעומד על הפרק בימים אלה. בנוסף, בסיעות החרדיות מאותתים לראש הממשלה כי הם כבר לא בכיס שלו כבעבר.

בימים האחרונים קיים יו"ר דגל התורה חבר הכנסת משה גפני התייעצויות עם גדולי ישראל, שר התורה הגר"ח קנייבסקי ורה"י הגר"ג אדלשטיין במהלכה התבקש למנוע בחירות במצב הנוכחי בו חוק הגיוס טרם הוכרע ונתון לפתחו של בג"ץ ותקציב הישיבות לוקה בחסר ונמצא בשפל היסטורי.

המטרה בסיעות החרדיות היא לא לצאת לבחירות פעם נוספת כשעולם התורה סובל מחוסר תקציב חמור, כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', אודות השפל הכלכלי בו שרוי עולם הישיבות, דבר שאף עלה על הפרק בשבועות האחרונים בשיחות של ראשי המפלגות החרדיות עם ראש הממשלה ומול אנשי האוצר.

נתניהו נועד עם ראש הסיעות החרדיות לדון על תקציב הישיבות

גם חוק הגיוס טרם הוכרע, ומשרד הביטחון דרש לאחרונה הארכה קצרה בחקיקת החוק, כאשר נותר עוד קצת יותר מחודש עד למועד בו קבע בג"צ כי יש לחוקק את החוק באופן סופי לאחר כמה דחיות. בסיעות החרדיות כבר מנהלים דיונים עם השר במשרד הביטחון מיכאל ביטון בנושא.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי בשבועות האחרונים נועדו מספר פעמים סגן השר אורי מקלב, השר לשעבר אריאל אטיאס, שמרכז את נושא הגיוס מטעם ש"ס, עם השר מיכאל ביטון שממונה על התחום האזרחי במשרד הביטחון, כדי לקדם את החקיקה, וכן הם נועדו עם גורמים נוספים במשרד הביטחון ובצה"ל.

גם נושא תקציב הישיבות נמצא על שולחן משרד האוצר, ול'בחדרי חרדים' נודע כי בימים האחרונים בלשכה המשפטית ובלשכת החשב הכללי רוני חזקיהו מגבשים נוהל שיאפשר השלמת תקציב הישיבות לשנה החולפת למרות אי העברת התקציב. כשהנוהל יאפשר העברת תקציב מלא כפי שהיה בשנת 2019 מבלי שיידרש אישור ועדת החריגים הראשות החשב הכללי.

פרסום ראשון • תקציב הישיבות בשפל: 195 ש"ח לבחור; 351 לאברך

כך או כך, בסיעות החרדיות מאותתים לראש הממשלה נתניהו שעוד מעט יגיע זמנו להכריע: האם יפעל להעברת התקציב וחוק הגיוס באופן מידיי? או שמא יחשוש מהתקפה מצד המפלגות האנטי דתיות ומהתקשורת שישתמשו בחוק כדי לנגח בו לפני בחירות.

בפועל, במפלגות החרדיות מסרבים לפשר בין בני גנץ לנתניהו, וגם מסרבים לומר שהם עומדים על כך שההסכם הקואליציוני על העברת תקציב דו שנתי יעבור ככתבו וכלשונו. לטענתם הם יסכימו לתקציב חד שנתי רק אם תהיה הסכמה כוללת. כאשר גם בסיעות החרדיות לא יודעים לומר לאן חותר ראש הממשלה שאת הקלפים כולם הוא שומר קרוב לחזה.

בכירים בסיעות החרדיות אומרים ל'בחדרי חרדים' כי בגיבוי גדולי ישראל, במקרה של הליכה לבחירות ללא העברת חוק הגיוס ותקציב הישיבות, הם לא ילכו יחד עם נתניהו בשיטה עיוורת כפי שהלכו בשנתיים האחרונות. לטענת בכיר בסיעות החרדיות "רק אחרי הבחירות נראה ונבדוק מי מציע לנו יותר, ואז נכריע האם ללכת עם נתניהו או מועמד אחר".

רמז לכך נשמע גם הבוקר מסגן השר מאיר פרוש שאמר בראיון הבוקר כי "אי אפשר להתיישר לגחמות ולמשחקים של הליכוד. אנחנו בעד פסקת ההתגברות, אבל המשמעות כעת היא פירוק הקואליציה ולא ניתן לזה יד, זה מיותר". פרוש רמז על כך שדורשים להשלים את הנושאים החרדים החשובים קודם היציאה לבחירות. "צריכים לתת את האפשרות לקואליציה למצות את עצמה".

משה גפני תקציב הישיבות בנימין נתניהו הגר"ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד