י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בעקבות 'הרשימה השחורה'

רמי לוי תובע את האו"ם במאות אלפי שקלים; "עלילת דם"

לאחר שמועצת הביטחון של האו"ם הכניסה את עסקיו לרשימה השחורה של עסקים הפועלים ביו"ש - איש העסקים רמי לוי תובע את הארגון במאות אלפי שקלים • לוי טוען בכתב התביעה, כי בניגוד לטענות, עסקיו הפועלים באזור יו"ש מסייעים לפלסטינים ומספקים להם מקומות עבודה

רמי לוי תובע את האו"ם במאות אלפי שקלים; "עלילת דם"
סניף של רמי לוי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

איש העסקים רמי לוי הגיש הבוקר (שני) תביעת לשון הרע כנגד מועצת זכויות האדם של האו"ם, על סך 280,000 ש"ח, בעקבות הכנסת עסקיו לרשימה השחורה של בתי עסק הפועלים ביהודה ושומרון.

על פי כתב התביעה, שהוגש באמצעות ארגון זכויות האדם "שורת הדין", המתמחה במלחמה משפטית וכלכלית בטרור, לפני התפרצות נגיף הקורונה, פרסמה מועצת זכויות האדם של האו"ם, "רשימה שחורה" הכוללת 112 בתי עסק הפועלים ביישובים היהודיים ביהודה ושומרון, 94 מהם ישראלים ו-18 בינלאומיים, אשר לטענת האו"ם, מסייעים להפרת זכויות אדם של הפלסטינים ביהודה ושומרון, מזרח ירושלים ורמת הגולן.

מטרת הרשימה, כך לפי כתב התביעה, היא להביא לחרם בינלאומי על חברות אלה, כאשר על החברות נמנות רשת המרכולים "רמי לוי שיווק השקמה" ורשתות הסלולר "רמי לוי תקשורת", בבעלות איש העסקים רמי לוי, המנהלות עסקים באזור יהודה ושומרון.

בכתב התביעה נטען, כי פעילות בשטחי יהודה ושומרון איננה מפרה זכויות של פלסטינים, כי אם להיפך. היא מיטיבה עמם. ברשתות השיווק של רמי לוי מועסקים עובדים פלסטינים ויהודים כאחד, תחת מתן שוויון זכויות מלא. אם כבר, ניתן לומר שהחברות התובעות משפרות את זכויותיהם של הפלסטינים ואת רווחתם הכלכלית לאין ערוך.

תנאי העבודה ותנאי השכר שהתובעות מעניקות לעובדיהם הפלסטינים גבוהים וטובים עשרת מונים מתנאי העבודה והשכר שמקבלים עובדים ברשות הפלסטינית או במקומות עבודה בשטחה. יתרה מכך, על פי הלמ"ס הפלסטיני, עובד פלסטיני ממוצע ברשות הפלסטינית משתכר כיום במשכורת הנאמדת בכ-2,200 ₪ בלבד, לעומת עובד פלסטיני שמרוויח עד פי 3 אצל החברות של רמי לוי.

באשר לטענת החסינות של האו"ם מסבירים בארגון שורת הדין, כי בדרך כלל, לא ניתן להגיש תביעות נגד ארגונים של האו"ם, אלא שתביעה זו הינה יוצאת דופן. בבדיקה שעשה ארגון שורת הדין נמצא, כי ב"רשימה השחורה" מצויות אך ורק חברות ישראליות בבעלות יהודית, ואין אף חברה בבעלות ערבית ישראלית שפועלת בשטחי יהודה ושומרון, ועל כן הוגשה לבית המשפט רשימה במעטפה סגורה אשר כוללת 11 חברות כאלו. לכן, במקרה זה מועצת זכויות האדם של האו"ם איננה נהנית מחסינות משום שהיא פועלת מתוך הפרה של מגילת האו"ם ונוהגת באפליה.

"אני מאמין בדו קיום אמיתי. כלל העובדים ברשת השיווק שלנו, מועסקים ללא הבדלי דת, גזע ולאום, ובאופן שווה זכויות, ואף משתכרים בשכר הגבוה פי 3 מאשר השכר הממוצע ברשות הפלסטינית", אומר מנכ"ל הרשת רמי לוי. "אנו שמחים לשרת את כל הלקוח ללא הבדל דת גזע ולאום וכך נמשיך לעשות".

נשיאת ארגון שורת הדין, עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, המייצגת את רמי לוי הוסיפה: "טענת מועצת זכויות האדם של האו"ם כי אין לפעול בשטחי יהודה ושומרון מאחר ואלה שטחים כבושים, אינה אלא עלילת דם. הרשימה השחורה הזו משקפת את דמותה האמיתית של מועצת זכויות האדם של האו"ם, שהתגלתה שוב כגזענית, חשוכה ומוטה. המועצה הזו לא תקבע היכן יעברו גבולותיה של מדינת ישראל".

 

או"ם רמי לוי תביעת לשון הרע יהודה ושומרון רשימה שחורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד