י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
השר מבטיח לחקור

שערורייה: עשרות נפטרי קורונה הוסתרו מנתוני משרד הבריאות

משרד הבריאות מעדכן כי עשרות קשישים שנפטרו לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה - הוסתרו מנתוני המשרד • במשרד הבריאות בודקים האם יש מקרים נוספים של נפטרי קורונה שהוסתרו מהנתונים • שר הבריאות יולי אדלשטיין הורה על פתיחת בדיקה מעמיקה: "רואה את העניין בחומרה רבה"

שערורייה: עשרות נפטרי קורונה הוסתרו מנתוני משרד הבריאות
קבורה בבית העלמין. אילוסטרציה צילום: זק"א

משרד הבריאות פתח בבדיקה, לאחר שהתגלה כי 53 נפטרים מקורונה הוסתרו מנתוני המשרד במהלך החודשיים האחרונים. מדובר בקשישים שנפטרו בבתי אבות, כחלק מפרויקט מגן אבות ואמהות. בימים האחרונים דווח במספר כלי תקשורת כי מספר הנפטרים אותו מפרסם משרד הבריאות אינו המספר העדכני, וייתכן ונפטרים רבים הוסתרו מהרשימה.

במשרד הבריאות מסרו כי השר יולי אדלשטיין רואה את העניין בחומרה רבה. בעקבות חשיפת הנתונים, השר אדלשטייין הנחה לבצע בדיקה מעמיקה ולהביא בפניו את ההמלצות תוך שבוע, כולל המלצות אישיות במידת הצורך. "שר הבריאות מתכוון לפעול בשקיפות וליידע את הציבור בתוצאות הבדיקה ובמסקנותיו", נמסר.

במקביל, מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי הורה לאנשי משרד הבריאות לאחד את הדיווחים של מקרי התמותה כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה למקור דיווח אחיד של כל המוסדות הרפואיים, ובכללם המוסדות הגריאטריים אשר ישוקפו במערכת הממוחשבת של משרד הבריאות בעדכון השוטף.

עד כה המוסדות הגריאטריים ביניהם גם מוסדות פרטיים דיווחו באופן נפרד לחמ"ל ומשם הועבר המידע למערכת הממוחשבת. כמו כן המשרד מבצע בדיקה האם יש מקרים נוספים שלא נוספו.

על פי נתוני משרד הבריאות שפורסמו היום, שישה חולי קורונה נוספים נפטרו מאז אמש בשעות הערב, כך שמספר הנפטרים עומד על 719. מספר החולים הפעילים עומד נכון להבוקר על 23,779. גם מספר המונשמים ממשיך לעלות, אך  בקצב איטי, ועומד כעת על 118 חולים הזקוקים למכונת הנשמה - עלייה של חולה אחד במספר המונשמים מאז אמש - מתוך 401 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים.

 

קורונה בתי אבות משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד