י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המחאה עולה שלב

המכתב המסית של הפרויקטור; השר ליצמן: "גמזו צריך להתפטר"

בעקבות המכתב ששיגר פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו לנשיא אוקראינה בדרישה שלא לתת לחרדים להיכנס למדינה לקראת ראש השנה "שלא ידביקו את תושבי אוקראינה", השר ליצמן דורש את פיטוריו של גמזו. "גמזו צריך להתפטר. לא ראיתי אף פעם שפקיד שולח מכתב לנשיא"

המכתב המסית של הפרויקטור; השר ליצמן: "גמזו צריך להתפטר"
יעקב ליצמן צילום: Olivier FitoussiFlash90

המכתב ששיגר פרויקטור הקורונה רוני גמזו לאוקראינה ובו דרישה שלא לתת לחרדים להיכנס למדינה לקראת ראש השנה, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' ממשיך להסעיר את הציבור החרדי, כעת לאחר הקריאה הבוקר ב'המבשר', גם השר ליצמן קורא להתפטרותו של גמזו.

סערת מכתב ההסתה: קריאה חרדית לפטר את פרויקטור הקורונה

בכניסתו לפגישה שמתקיימת בשעה זו עם ראש הממשלה נתניהו בנושא הטיסות לאומן, אמר השר ליצמן לעיתונאי עקיבא וייס, כי לאור פרסום המכתב, גמזו צריך להתפטר מתפקידו כפרויקטור הקורונה.

חשיפת 'בחדרי': התקפה חרדית נגד הפרויקטור: בושה ואבוי לנו

לדברי השר ליצמן, "גמזו צריך להתפטר. לא ראיתי אף פעם שפקיד שולח מכתב לנשיא". עוד אמר ליצמן כי "גמזו רצה לטרפד את הישיבה עכשיו. אדרוש לאפשר טיסות לאומן לפי הכללים של משרד הבריאות" הבהיר שר השיכון.

גמזו בהסתה פרועה: חסידי ברסלב ידביקו את אזרחי אוקראינה

כזכור, במכתב ששיגר פרופ׳ גמזו לנשיא אוקראינה בנושא טיסת חסידי ברסלב הוא דרש ממנו לעצור את הטיסות מישראל, זאת מהחשש כי חסידי ברסלב ידביקו בקורונה את תושבי אוקראינה.

 

"כידוע לך", כתב גמזו לנשיא האוקראיני, "ישראל עדיין מתמודדת עם שיעורים יומיים גבוהים יחסית של אנשים נגועים עם וירוס הקורונה למרות הצעדים הקשים שננקטים על ידי הממשלה, שיעורי הזיהום נשארים גבוהים", כשלטענתו הקורונה "עם שכיחות גבוהה במיוחד אצל הקהילות החרדיות".

גמזו מנסה במכתבו לשכנע את זלנסקי למנוע את כניסת חסידי ברסלב, תוך סילוף העובדות. "ברצוני להביע את דאגתי כי קיום חגיגות אינטנסיביות למשך שבועיים בלב העיר אומן, בה יחגגו עשרות אלפי אנשים בתנאים צפופים, באופן בלתי נמנע יהיו השלכות חמורות לטווח הקצר והארוך, לקהילה המקומית אומן ומחוצה לה, כמו גם למדינת ישראל".

הפרויקטור הוסיף וכתב כי "התכנסות של האנשים עשוי לחולל אירועים המוניים של זיהום של תיירים ומקומיים תושבי אוקראינה, שיכולים להפוך לנטל כבד על מערכות הרפואה המקומיות, בעוד אלפים צפויים לחזור לארץ ולהפיץ את הנגיף עוד יותר", תוך שהוא מנסה להפחיד את אוקראינה ומתריע מפני הדבקה המונית, דבר שלא נכתב לגבי אלפי התיירים הבאים גם כיום לעיר.

"לחגיגות השנתיות הללו חשיבות גבוהה לחוגגים אותה, אך אלה זמנים לא שגרתיים בהם צריך אמצעים שונים, אני חושב שבריאותם ובטיחותם של האוכלוסייה האוקראינית והישראלית, חשובה יותר מהחגיגות האלה, אני קורא לך לאכוף איסור על חגיגות אלה השנה, כחלק מהמאמץ של הקהילה הגלובלית לעצור את המגיפה המחרידה", סיים גמזו.

רוני גמזו קורונה ליצמן אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד