י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מתקפה פומבית על ניסנקורן

נתניהו הבהיר: תומך בהצעת הפשרה; הממשלה תמלא את ימייה

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב מסיבת עיתונאים והודיע כי הוא תומך בהצעת הפשרה שהגה חבר הכנסת צבי האוזר. לדבריו: "זה הזמן לאחדות וזה לא הזמן לבחירות וצריך להפסיק עם הממשלה בתוך הממשלה" | תקף את ניסנקורן: "למה לא סיפרו לציבור שסגרו לו את התיק?"

נתניהו הבהיר: תומך בהצעת הפשרה; הממשלה תמלא את ימייה
בנימין נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים והתייחס להסכם השלום עם האמירויות ולמשבר הפוליטי מול כחול לבן.

נתניהו הודיע כי הוא מקבל את הצעת הפשרה של ח"כ צבי האוזר על דחיית הבחירות ואמר: "מתוך אחריות לאומית החלטתי הערב לקבל את הצעת הפשרה של ח"כ האוזר. ההצעה הזו מאפשרת הזרמת כסף מיידי לאזרחים ולכלכלה והיא מונעת את הצורך בבחירות".

לדבריו: "ההצעה הזאת תביא תקציב מיוחד שיאפשר לנו להזרים כסף עכשיו לפתיחת שנת הלימודים, לסיוע לאזרחי ישראל, להחזרת מקומות עבודה, לבריאות ולכל התחומים. זה הזמן לאחדות וזה לא הזמן לבחירות וצריך להפסיק עם הממשלה בתוך הממשלה". אמר ראש הממשלה וסיים: "בואו נתאחד ונעבוד יחד למען המטרות החשובות". 

בשלב השאלות הוסיף ראש הממשלה ואמר לעיתונאים: "ימינה צריכים להיות חלק מהממשלה, זה היה נכון בהקמת הממשלה וזה נכון גם עכשיו" והוסיף כי פניו אינן לבחירות: "אם נפעל בהרמוניה ולא תהיה ממשלה בתוך ממשלה - הממשלה הזאת תמלא את ימייה".

כשנשאל אם יהיה מעורב במינוי שומרי הסף, פתח נתניהו במתקפה על שר המשפטים אבי ניסנקורן בעקבות מה שנחשף ביום שישי על ידי העיתונאי אראל סג"ל, כי היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט סגר תיק חקירה נגדו ערב מינויו לשר וזאת מבלי להודיע על כך לציבור.

נתניהו אמר: "הסתירו מהציבור שהיועמ"ש סגר לניסנקורן תיק שהיה לו במשטרה. למה לא סיפרו לציבור שסגרו לו את התיק? האם יש פה ניגוד עניינים? אם זה היה מישהו מהימין, מיד היו פותחים לו תיק 700 אלף!".

מכחול לבן נמסר בתגובה לדברי נתניהו: "מעשיך יקרבוך ומעשיך ירחיקוך". קוראים לנתניהו לקיים את הבטחתו- למנוע בחירות ולקיים את ההסכם, ולפעול למען בריאות אזרחי ישראל, פרנסתם וביטחונם. הגיע הזמן לומר לציבור את מה שנאמר גם בחדרי המו"מ, אמת יש אחת ולא משחקים בה - בלי שטיקים ובלי טריקים".

שר המשפטים אבי ניסנקורן הגיב לתהיות שהעלה ראש הממשלה במסיבת העיתונאים: "נתניהו, התבלבלת. המסע המתוזמן של הסתה ושקרים לא ירתיע אותי. אני אמשיך לשמור על שלטון החוק ועל הדמוקרטיה הישראלית. אם מישהו שם צריך עוד תזכורת: אני עובד אצל אזרחי ישראל, לא עבור אף אחד אחר".

יו"ר ועדת חוץ ובטחון, ח"כ צבי האוזר הגיב על הודעת ראש הממשלה על קבלת "פשרת האוזר" ואמר: "שמחתי לשמוע שראש הממשלה אימץ את הצעת הפשרה שהנחתי, זה תנאי הכרחי, זה עדיין לא תנאי מספיק. אני מקווה שהכנסת תמשיך את מהלך החקיקה. רק כך נציל את ישראל מבחירות".

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד בכנסת, חבר הכנסת מיקי זוהר הגיב למסיבת העיתונאים וכתב: "‏ראש הממשלה קיבל את פשרת האוזר מתוך ראיית טובת אזרחי ישראל. כל הספינים התבררו כשיקריים, כל הטענות נגדו התבררו כאשליה של השמאל והתקשורת. כך נוהג מנהיג, באחריות".

מאידך, ראש האופוזיציה, יאיר לפיד שקיווה אולי לבחירות, הגיב לדברי נתניהו ואמר: "אז עוד 100 יום בלי תקציב ואז בחירות? זו הפשרה שלהם? להמשיך את הכשלון המוחלט של נתניהו? בתי ספר שלא יפתחו כסדרם, עצמאים שלא יקבלו עזרה, אבטלה מטורפת שתמשך? מנותקים נמאסתם". כך לפיד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסיבת עיתונאים מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד