י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המשבר בגבול אוקראינה

לאחר עבודת שתדלנות: הנשיא אישר את כניסת כל היהודים עד חצות

נדמה כי לעת עתה באה לסיומה סאגת כניסת היהודים לאוקראינה. יו"ר איגוד הקהילות היהודיות באוקראינה שוחח עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלינסקי וסיכם עמו כי כל היהודים התקועים בשדה התעופה יכנסו למדינה. עוד סוכם, כי כל כל היהודים שיגיעו עד כניסת הצו לתוקף - יורשו להיכנס

לאחר עבודת שתדלנות: הנשיא אישר את כניסת כל היהודים עד חצות
נשיא אוקראינה זלנסקי צילום: צילומסך כאן 11

לאחר שעות ארוכות בהן דווח על עשרות יהודים שהגיעו בטיסות מישראל, עוכבו בשדות התעופה באוקראינה ולא הורשו להיכנס למדינה בדרכם לאומן - בשעה האחרונה, לאחר פעילות בדרג הדיפלומטי, הם שוחררו, ויורשו להיכנס למדינה - בכפוף לבדיקת קורונה שלילית.

השינוי הגיע לאור פעילותו של יו"ר איגוד הקהילות היהודיות באוקראינה הרב מאיר סטמבלר, ששוחח בעצמו עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלינסקי וביקש לאפשר את כניסת הישראלים שמיהרו להגיע לאוקראינה קודם הזמן בו הטיל הקבינט את איסור הכניסה.

חסיד ברסלב בשדה התעופה באודסה. צילום: אומן סטטוס

בהסכמת הנשיא זלינסקי, כל היהודים שהגיעו ושיגיעו לאוקראינה עד הלילה בחצות - אז תכנס לתוקפה ההגבלה על כניסת אזרחים זרים לתוקף - יורשו להיכנס למדינה - בכפוף לבדיקת קורונה שלילית.

החסידים תקועים באוקראינה: "הם מחזיקים אותנו כמו בני ערובה"

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', חסידי ברסלב שהגיעו ביממה האחרונה לשדה התעופה באודסה, סורבו להיכנס למדינה. לפי עדויות מהמקום שהגיעו ל'בחדרי חרדים', החסידים נדרשו לחתום על טפסים שיאלצו אותם לשוב לישראל. עד אז, נאלצו החסידים הרבים המשתוקקים להגיע לציונו של רבם, לשהות בתנאים קשים בשדה התעופה.

ולדימיר זלנסקי אוקראינה אומן ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד