י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בבריכה הפרטית

פעוטה למשפחה חרדית טבעה בבית שמש; מצבה קשה

פעוטה למשפחה חרדית טבעה בבריכה פרטית בעיר בית שמש. בני משפחתה משו אותה מהמים כשהיא מעורפלת הכרה • הפעוטה היתה בהכרה מעורפלת ונזקקה לטיפול רפואי מציל חיים. "יחד עם צוות מד"א הענקנו לה סיוע רפואי ראשוני, והיא פונתה להמשך אבחון וטיפול רפואי בביה"ח"

פעוטה למשפחה חרדית טבעה בבית שמש; מצבה קשה
בריכת שחייה. אילוסטרציה צילום: unsplash

כוחות ההצלה הוזעקו היום (חמישי) לעיר בית שמש, לאחר שפעוטה חרדית כבת שנתיים טבעה בבריכה פרטית בחצר ביתה. בני משפחתה שראו כי נקלעה למצוקה משו אותה מהמים כשהיא מעורפלת הכרה. מתנדבי ארגוני ההצלה העניקו לה טיפול רפואי והיא פונתה על ישי ניידת טיפול נמרץ של מד״א לבית החולים הדסה עין כרם.

"כשהגענו למקום הובילו אותנו לחצר הבית לפעוטה ששכבה מעורפלת הכרה בסמוך לבריכה", סיפר פראמדיק מד"א אושר אדרי. "מיד התחלנו להעניק לה טיפול רפואי מתקדם, העלנו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה תוך המשך טיפול בית החולים כשמצבה קשה".

יחיאל רוזנברג חובש באיחוד הצלה הוסיף: "כשהגענו למקום נתקלנו בילדה שלדברי בני משפחתה טבעה בבריכה והם משו אותה מהמים. הענקנו לה סיוע ראשוני ולאחר מכן היא פונתה למרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים כשמצבה בשלב זה מוגדר קשה".

נחמן פיליפ מתנדב 'צוות הצלה' סיפר: "כשהגעתי למקום נמצאה כבת שנתיים שטבעה בבריכה של שכנתה. הפעוטה היתה בהכרה מעורפלת ונזקקה לטיפול רפואי מציל חיים. יחד עם צוות מד"א הענקנו לה סיוע רפואי ראשוני, והיא פונתה להמשך אבחון וטיפול רפואי בביה"ח, כשהיא בהכרה ובמצב יציב".

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מאז שנת 2015 טבעו למוות 112 ילדים. עד כה, בשנת 2020 טבעו למוות 8 ילדים.

אורלי סילבינגר מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "טביעה היא גורם התמותה השני בשכיחותו מהיפגעות. ילדים טובעים במהירות ובדממה. אנו קוראים להורים: אל תגידו לי זה לא יקרה. בסביבת מים לא משאירים את הילדים ללא השגחה. קובעים כל הזמן מבוגר תורן שאחראי להשגיח על הילדים במרחק נגיעה וללא הסחת דעת. בריכה ביתית יש לגדר עם שער שננעל באופן אוטומטי למניעת כניסת ילדים ללא השגחה. בריכות קטנות יש לרוקן בתום השימוש".

טביעה בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד