ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הדרת החרדים משמורות הטבע

ח"כ אליהו ברוכי תוקף את דינה זילבר: "רשעות וצביעות"

חבר הכנסת אליהו ברוכי יוצא למתקפה חריפה נגד דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, בעקבות ההחלטה לעצור את הפיילוט אותו התכוונו לערוך ברשות הטבע והגנים במטרה לאפשר לציבור החרדי לרחוץ בשמורות הטבע ללא חשש הלכתי • "הצליחו במשרד המשפטים להעביר מתחת לרדאר של כולנו את אחת העוולות הגדולות ביותר עבור ציבור שומרי התורה"

ח"כ אליהו ברוכי תוקף את דינה זילבר: "רשעות וצביעות"
אילוסטרציה צילום: פלאש 90
בעקבות החלטת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לבטל את הפיילוט שיאפשר רחצה נפרדת בשמורות הטבע לטובת הציבור החרדי, חבר הכנסת אליהו ברוכי יוצא למתקפה חריפה ובה הוא טוען כי הדבר נעשה תוך פגיעה בזכויות המינימליות של עשרות אלפי נשים. ברוכי מצהיר כי ידרוש לקיים דיון בהול בנושא בוועדה לקידום מעמד האישה.
"כשעל הפרק סגר, עוצר, מח"ש ושלל נושאים", כותב ברוכי, "הצליחו במשרד המשפטים להעביר מתחת לרדאר של כולנו את אחת העוולות הגדולות ביותר עבור ציבור שומרי התורה. שמורת הטבע 'עינות צוקים' נמצאת בצפון ים המלח. בשמורה החליטו לנסות בחודש הקרוב פיילוט עדין של זכויות אדם: רחצה נפרדת, בשעות מסוימות, בשתיים מתוך שלוש הבריכות שבשמורה. זה הכול. במקביל לשעות השחייה הנפרדת אגב, תתאפשר שחייה מעורבת בבריכה הגדולה באתר".
כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הפרסום אודות כוונת רשות הטבע והגנים לקיים לראשונה ימי רחצה נפרדים בשמורות הטבע לטובת המטיילים החרדים, עורר סערה וגרר תגובות זועמות מצד שדולת הנשים שתקפו בחריפות את ההחלטה. הפיילוט הראשוני היה מיועד להתקיים במהלך החודש הקרוב בשמורת הטבע עינות צוקים שבים המלח. כך, שהאתר על פי התכנית אמור היה להיפתח בימים ושעות נפרדות לגברים ונשים, במטרה לבחון את האפשרות לפתוח אתרים נוספים בעתיד. כעת, שבוע בלבד לאחר ההחלטה, ברשות הטבע והגנים הודיעו כי הפיילוט מבוטל בהנחיית משרד המשפטים.
אלא, שהלחץ מצד ארגוני הנשים גבר ככל הנראה על הרצון לאפשרי גם לבני המגזר החרדי לטייל על פי ההלכה בצורה שאינה נוגדת את אורח חייו בשמורות הטבע ברחבי הארץ. בהודעה ששוגרה למטיילים שנרשמו ליום הרחצה הנפרד נכתב, כי "בהנחיית משרד המשפטים, שמורת הטבע עינות צוקים תפעל כרגיל ברחצה מעורבת וללא הפרדה".
ברוכי מסביר, כי מדובר בפיילוט צנוע שמאפשר הזדמנות לגבר או אישה שומר/ת מצוות (וגם כאלו שלא), להשתכשך קצת במים. אבל במשרד המשפטים יש כמה אנשים שלא אהבו את זה."אדייק יותר", כותב ברוכי, "יש אישה שלא אוהבת את זה – דינה זילבר. בדיון שהתקיים בנושא היא ביקשה לקיים "דיון מעמיק יותר בהשלכות המשפטיות לפני קיומו של הפיילוט".
ברוכי מוסיף ותוקף: "יש פה רשעות וצביעות. בשם דאגה - שלא לומר פרנויה - מ'הדרת נשים', פוגעים בזכויות המינימליות של עשרות אלפי נשים שכל חטאן הוא שעולם הערכים שלהן שונה מזה שדינה זילבר מנסה להשליט בכוח. בכנסת הוקמה ועדה לקידום מעמד האישה שתפקידה, בין היתר, למנוע פגיעה בנשים במרחב הציבורי. נבקש לקיים דיון בהול בנושא דווקא בוועדה זו בניסיון נוסף לעצור את הטירוף הזה".
בארגון זכויות האדם 'בצלמו' הגיבו בחריפות: "מצער מאוד שמשרד המשפטים נכנע ללחץ של השמאל הקיצוני ושדולת הנשים. מדובר בפגיעה חמורה בזכויות האדם של ציבור גדול ביותר בישראל. אנחנו לומדים את ההחלטה ולא נהסס אף לעתור לבג"ץ. לא ייתכן ששמורות הטבע יהיו חסומות בפני הציבור הדתי. מדובר בפגיעה חמורה בזכויות אדם"
אליהו ברוכי דינה זילבר שמורת טבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד