ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
מגבירים את הלחץ

כ-500 חיילים יצטרפו לפעילות האכיפה בערים האדומות

צה"ל הקצה החל מהערב כ-500 חיילים ומפקדים לטובת אכיפת הסגר הלילי בערים האדומות, בנוסף ל-4,000 חיילים בסדיר ובמילואים הפועלים כבר במרחב האזרחי 

כ-500 חיילים יצטרפו לפעילות האכיפה בערים האדומות
חיילים בפעולה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בצל הסגר הלילי שהוטל על שורה של ערים אדומות ברחבי הארץ, כ-500 מפקדי וחיילי צה"ל מבסיסי הכשרות הלוחמה יצטרפו החל מהערב (רביעי) לפעילויות תגבור וסיוע למשטרת ישראל במשימותיה, זאת לאור הנחיית שר הביטחון ובהתאם לדרישת הממשלה, משרד הבריאות ומשטרת ישראל לצמצום התפשטות נגיף הקורונה בערים האדומות.

החיילים הוקצו להצטרפות וסיוע לכוחות המשטרה, הפגנת נוכחות ובולטות בשטח ואבטחת כוחות המשטרה. לכל מחוז משטרתי הוקצתה פלוגה אחת, בה יחברו החיילים לשוטרים ובצוותים אחודים יסייעו בביצוע משימות סיור, בידוד שטחים ואבטחתם, חסימות צירים ועוד, כחלק ממימוש מגבלות התנועה בערים האדומות בהתאם להנחיות משרד הבריאות והדרג המדיני.

החיילים שעברו הכשרה למשימות והכנה לפעולה במרחב האזרחי ויפעלו בצמוד לשוטרים. חיילים אלו מצטרפים לכ-4,000 חיילים בסדיר ובמילואים הפועלים לסיוע במרחב האזרחי. מדובר צה"ל נמסר כי צה"ל יסייע ככל שיידרש בהתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה במרחב האזרחי תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות.

מוקדם יותר היום ביקר הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, במפקדה המשימתית "אלון" בפיקוד העורף. בסיורו ליוו את הרמטכ"ל מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, מפקד המפקדה, תת-אלוף ניסן דוידי ומפקדי המרכזים במפקדה. בביקור הוצגה לרמטכ"ל פעילותה של המפקדה בחודש האחרון במטרה להוריד את רמת התחלואה בישראל, בדגש על הערים ה"אדומות", הכוללת בין היתר הקמת עשרות מתחמי "דרייב-אין" וכן מערך לסיוע למשרד הבריאות בביצוע החקירות האפידימיולוגיות.

 
"צה"ל נרתם למאבק בקורונה כדי לנצח אותה ואנחנו לא חוסכים באמצעים כדי להשיג את המטרה הזו", אמר הרמטכ"ל במהלך הביקור. "אתם, כמו צה"ל, דבקים בשני עקרונות מרכזיים: העיקרון הראשון הוא רק שיקולים מקצועיים, והעיקרון השני הוא רק טובת הכלל. אנחנו נמצאים כבר עכשיו במפעל שמייצר מעל ל-40 אלף בדיקות ביום, והיעד ששמנו לעצמנו הוא לפחות להכפיל אותן בתוך חודשיים, וכמובן לקצר את משך הזמן של הבדיקה שהוא מדד חשוב בפני עצמו. אתם מכירים את העוצמות של צה"ל והדירקטיבה שלנו היא לנתב את כל העוצמות הללו כדי לנצח את הקורונה".
 
בנוסף, בפקוד העורף מפרסמים את נתוני הפעילות של המפקדה ביממה האחרונה. על פי הנתונים, ב-24 השעות האחרונות בוצע 3,721 חקירות אפידמיולגיות. ו-299 חיילים הוכשרו למערך החקירות. 47,246 דגימות נעשו עד כה ביממה האחרונה (שיא חדש), מתוכן 9,264 נעשו בפיקוד העורף. 13,016 בדיקות שונעו ממתחמי ה"דרייב-אין" למעבדות. כיום, כך על פי הנתונים, ישנן 20 מלוניות פעילות- 16 מלוניות החלמה, שלוש לבידוד שבים מחו"ל ואחת לבידוד לפי צורך בהתאם להנחיות משרד הבריאות. במלוניות שוהים 3,232 אזרחים חולים ו-649 מבודדים. 21 מתחמי "דרייב-אין" פעילים, מתוכם 14 באחריות פיקוד העורף.90 חיילים עובדים במעבדות.
צה"ל קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד