י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לקראת פקיעת המועד

ליברמן מאיים: אם ידחו את חוק הגיוס אעתור לבג"צ

"עד כאן. חייבים לעצור את מסורת הדחיות והעיכובים בחוק הגיוס". כך כותב הערב ח"כ ליברמן, מי שפירק על נושא זה את הממשלה הקודמת והוביל את ישראל לשלוש מערכות בחירות, בהן הפך את עורו נגד החרדים ונתניהו

ליברמן מאיים: אם ידחו את חוק הגיוס אעתור לבג"צ
ליברמן צילום: הדס פרוש, פלאש90

שר הביטחון לשעבר ח"כ אביגדור ליברמן, מי שהוביל את המשבר החריף ביותר סביב חוק הגיוס ובעצם גרם בכך לפירוק הממשלה הקודמת, משגר הערב (מוצאי שבת) איום לקראת ההכרעה השבוע בנושא דחיית מועד חקיקת חוק הגיוס שיפקע ביום רביעי השבוע.

יו"ר ישראל ביתנו ליברמן תקף היום את הקואליציה המבקשת הארכה חמישית, ואיים כי במקרה והמועד ידחה הוא יעתור לבג"צ ויבקש להכריע בנושא מוקדם מהצפוי.

"עד כאן", כתב ליברמן, "חייבים לעצור את מסורת הדחיות והעיכובים בחוק הגיוס", כשהוא מציין כי "השבוע מסתיימת ההארכה הרביעית שנתן בג"ץ לממשלת ישראל בהעברת חוק הגיוס". כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' במשרד הביטחון יבקשו דחייה של ארבעה חודשים נוספים.

ליברמן כותב עוד כי "ביולי 2018 כשכיהנתי כשר הביטחון העברתי את החוק המייצג את עמדת צה"ל ומשרד הביטחון בקריאה ראשונה. אז נתניהו שיבח אותו ואמר כי הוא חוק ממלכתי ומאוזן. היום אנחנו רואים שבממשלה מנסים בכל הזדמנות לשנות את נוסח החוק או לדחות אותו למועד לא ידוע".

עוד הוסיף ליברמן ושיגר איום לממשלה: "במידה ותתאפשר דחייה נוספת בכוונתי לפנות לבג"ץ ולהגיש עתירה בנושא. התקופה בה אנו נמצאים מוכיחה כמה חשוב השיוויון בנטל וכמה צה"ל הוא צבא של כולם".

כזכור, בכיר בסיעה החרדית הביע התנגדות לדחיית החקיקה ודרש להביא את חוק הגיוס שלדעתו כבר עומד מוכן להצבעה, עוד קודם חודש דצמבר. הבכיר תקף ואמר אז: "כחול לבן ובני גנץ מחזיקים את בחורי הישיבות כבני ערובה", זאת, כדי לבחון תחילה אם נתניהו יוביל לבחירות בחודש דצמבר.

בנוסף, 'בחדרי חרדים' דיווח כי בניגוד לעמדת שר הביטחון שמבקש דחייה של ארבעה חודשים בחקיקת החוק, ראש הממשלה הודיע לפרקליטות כי הוא מתנגד לדחייה ממושכת ומסתפק בדחייה של שבועיים בלבד.

אביגדור ליברמן חוק הגיוס עתירה לבגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד