ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
משבר הקורונה בישיבות

האדמו"רים בקול קורא לאברכים: אמץ בחור אחד

באורח נדיר יצאו גדולי האדמו"רים בקול קורא מיוחד לקראת הימים הנוראים הבעל"ט בקריאת קודש לציבור האברכים בני התורה והחסידות להצטרף לפרויקט מיוחד המרומם את בחורי ישראל על ידי אימוץ בחור לליווי אישי 

האדמו"רים בקול קורא לאברכים: אמץ בחור אחד
כינוס האדמו"רים וראשי הישיבות החסידים צילום: שלומי טריכטר

אסיפה מיוחדת בראשות האדמו"רים בה התכנסו עשרות ראשי ישיבות ומנהלים רוחניים מכל רחבי הארץ בכדי לטכס עצה כיצד להתמודד עם נזקיה הרוחניים של הקורונה, וכיצד יהיה אפשר לרומם את מצבם הרוחני של הבחורים החסידים אשר בהיעדר מסגרת במשך תקופה ארוכה, חוו ירידה כזאת או אחרת. כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים' לראשונה. 

במהלך הכינוס נשמעה קריאה, לפעול בכל דרך אפשרית להחזיר עטרה ליושנה, ולרומם את רוחם, נפשם ונשמתם של הבחורים, במקום הועלו הצעות ורעיונות רבים ומגוונים, ובעיקר התחדדה ההבנה הברורה שיש לנקוט בכל צעד אפשרי על מנת להעניק לבחורים את כל הכלים להשלים את הפערים שנוצרו, ולהיות בבחינת מוסיף והולך בכל המישורים, ובפרט לחזק את בדקי הבית בנושאים ובעניינים שהתרופפו בתקופת הנגיף. והן אמת כי ישנם רבים וגם טובים שדווקא תקופת הנגיף הייתה עבורם לתקופת עלייה, אך מאידך ישנם רבים מאוד שהתקופה לא הטיבה עמם, ברמה כזו או אחרת.

בעקבות הכינוס המיוחד התקבלו פניות רבות מהורים ומחנכים ששמחו כמוצא שלל על קיומה של האספה הנחוצה, חלקם הואילו להחכים את העוסקים במלאכה בעצה ובתבונה, ברעיונות נפלאים כיצד לרומם בס"ד את כלל הבחורים במסילה העולה. בין היתר יזמו ב'איגוד מנהלים רוחניים בישיבות החסידיות  סבב חיזוק מיוחד במינו, במסגרתו מסובבים חשובי המשפיעים והדרשנים בישיבות החסידיות ברחבי הארץ, ומשפיעים מעושר אוצרותיהם דברי חיזוק והתעוררות לקראת הימים הקדושים הבעל"ט, לרומם את לב ורוח צעירי הצאן לעבודת ה' כראוי וכיאות.

בברכה התקבל הרעיון לפרויקט מיוחד בו יתבקשו האברכים בכל אתר ואתר, להושיט לב  ויד למען הצלת הדור הצעיר, עתידם של אומתנו. כל אברך חסידי עובד ה', שיתבקש על ידי רבני הישיבה או רבני הקהילות "לאמץ" לעצמו בחור מסביבתו הקרובה, וייקח אותו באופן אישי ללוותו ולהיות לו לידיד קרוב. אם זה בלימוד משותף כפעם בפעם, ואם בשיחות נפש קרובות ומצמיחות.

כהמשך לפעילות המיוחדת המתקיימת באמצעות פרויקט "חנוך לנער" ו"בצוותא" להעניק לכל בחור ובחור ידיד קרוב, שיעמוד לימינו לתמכו ולחזקו, ואשר יכניס בלבו מושגים עילאיים של תורה ועבודת ה', ויטפח את בניין אישיותו כ'חסידישע בחור' על כל המשתמע.

לשם כך הוקם הפרויקט המיוחד, לעמוד לימין המחנכים בישיבות הקדושות, ולהוות השלמה מתאימה באופן פרטני ואישי לכל יחיד ויחיד. אנשי החינוך אומרים כי מיותר לציין את ההשפעה הגדולה והברוכה שיכולה לבוא מליווי אישי, במקביל למסגרת הכללית בישיבה הקדושה.

על מכתב חיזוק למיזם חתמו גדולי האדמו"רים (לפי סדר א' ב') אלכסנדר, באיאן, ביאלא, גור, ויז'ניץ, ויז'ניץ – בית שמש, זוועהיל, זושטקא, טשרנוביל, לעלוב, מכנובקא-בעלזא, מודז'יץ, נדבורנה, סערט-ויז'ניץ, סאדיגורה, ערלוי, פרמישלאן, צאנז, קרעטנשיף, קוידינוב, רחמסטרויקא, הגאון רבי חיים וואזנר גאב"ד זכרון מאיר, הגאון רבי ברוך מרדכי מינצברג רב קהל עדת ירושלים.

"ונבוא בבקשה מאברכים החשובים בבקשה מעומק ליבם, לקחת חלק בהצלת הדור, ולאמץ בחור כבן טיפוחים", ומסיימים בברכה כי כל מי שיקח חלק בעניין נשגב זה, יזכה "להתברך במידה כנגד מידה ברוב נחת דקדושה מכל יצאי חלציו".

בימים אלו שהבחורים מגיעים לחסות בצל האדמו"רים בימים הנוראים ונמצאים בשעות שניתן לרומם אותם ולעודד אותם חשוב שהאברכים יעמדו לימינם, ויראו לעודד ולקרב ללמוד וללמד עם הבחורים בתקווה להגיע לכל בחור ובחור, על ידי התגייסות מלאה של האברכים. 

בחורים חסידים קול קורא קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד