י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סוער ביהדות התורה

ליצמן דוחה את ההכרעה לאחרי החגים; בדגל זועמים

יו"ר יהדות התורה הבטיח כי לאחר יום כיפור יביא פתרון לחוסר השוויון בין 'דגל' ל'אגודה' בעקבות התפטרותו מהממשלה וחזרתו לכנסת. כעת הוא דוחה את הפתרון עד אחרי החגים ובדגל התורה זועמים

ליצמן דוחה את ההכרעה לאחרי החגים; בדגל זועמים
יעקב ליצמן ואורי מקלב במליאה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הפלונטר הפוליטי שנוצר בסיעת יהדות התורה לאחר התפטרותו של יו"ר המפלגה יעקב ליצמן מהממשלה, ממשיכה להעסיק את הסיעה, כשברקע הטענה לאי שוויוניות מכך שברוכי נותר מחוץ לכנסת בעוד חסיד עדיין מכהן בתפקיד.

הפלונטר של חה"כ ליצמן: שר חיצוני או שר חסידי - כל התרחישים

בדגל התורה דרשו מליצמן תחילה למנות שר על המשבצת של יהדות התורה ולא להפקיר את התפקיד לידיים של הליכוד וכן למצוא פתרון שיביא לאיזון בין דגל התורה לאגודת ישראל.

בשבוע שעבר, יממה לאחר התפטרותו, איימו בדגל התורה כי סגן השר אורי יחזור לכהן כחבר כנסת וידיח בכך את אליהו חסיד מהכנסת ויביא לשוויון תפקידים בין הסיעות, אך באגודת ישראל ביקשו מהם שבוע ימים לקבל החלטה עד ליום כיפור תוך התחייבות להביא פתרון.

אלא, של'בחדרי חרדים' נודע כי חבר הכנסת ליצמן הודיע שהוא לא צפוי לקבל החלטה בימים הקרובים, והוא יכריע בנושא זהות השר המחליף ופתרון לאיזון בין הסיעות רק לאחר חג הסוכות.

בדגל התורה זעמו על החלטת ליצמן לדחות את מועד הפתרון, ואמרו כי "ההודעה של ליצמן לא תואמה עם דגל התורה". לכך נוסיף כי בכל רגע יכול סגן השר אורי מקלב לשוב לכנסת להדיח את אליהו חסיד מהכנסת ולהחזיר את האיזון במפלגה.

נציין עוד כי בימים האחרונים יוזמים בסיעה המרכזית תרחיש בו חבר הכנסת ליצמן יחזור לכהן כסגן שר במשרד השיכון, כשלא ברור מה יעשו כדי לחזיר את השוויון בסיעה, שכן ליצמן לא יכול להתפטר בשנית במסגרת החוק הנורבגי.

יעקב ליצמן דגל התורה אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד