י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שנה לאחר הסערה

שתילת הנשק בסדרה התיעודית: מח"ש תסגור את התיק

שנה אחרי חשיפת שתילת הנשק בבתיהם של תושבי מזרח ירושלים על יד שוטרים במסגרת הסדרה 'מחוז ירושלים', מח"ש קיבלה החלטה לסגור את התיק נגד השוטרים שנחשדו במעשה | בדיקת מח"ש העלתה שאכן היו מקרים שהוצגו בסדרה ובהם נצפו אירועים שנחזו להיות מציאותיים, אך אלו לא גרמו לשיבוש חקירת האירוע

שתילת הנשק בסדרה התיעודית:  מח"ש תסגור את התיק
הסדרה מחוז ירושלים צילום: כאן / קודה תקשורת

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה החליטה לסגור את התיק נגד השוטרים שנחקרו בפרשת הסדרה 'מחוז ירושלים'. כזכור, לפני כשנה נחשף כי שוטרים שתלו נשק בביתו של תושב מזרח ירושלים ותיעדו את מציאתו בסדרה התיעודית 'מחוז ירושלים' של תאגיד השידור הציבורי 'כאן 11', המשטרה הודיעה אז על "ביצוע תחקיר לבחינת הנושא, לרבות התנהלות של המשטרה מול גורמי חברת ההפקה בשטח ובשלב עריכת התכנים".

שתילת נשק ה-M16: המשטרה תערוך תחקיר פנימי

השוטרים שהוצגו בסדרה, תיעדו את "מציאתו" של הרובה בביתו של סאמר סלימאן ונתנו לו מסמך שבו נכתב כי לא נתפס דבר. שכניו זיהו אותו בפרק של הסדרה, ובשיחה עם ניר חסון מ'הארץ', הביע חשש שיחשבו שהוא משת"פ של המשטרה.

מהפרקליטות נמסר כי בסיום בדיקה יסודית של המקרה, החליטה המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, על דעת המשנה לפרקליט המדינה, שלא לנקוט בהליכים פליליים בעניינם של השוטרים המעורבים בהפקת הסדרה "מחוז ירושלים". בצד זאת, הוחלט להעביר את העניין לבחינת גורמי המשמעת והפיקוד במשטרת ישראל.

"תכליתה של בדיקת מח"ש שנערכה הייתה לברר את טענותיהם של המתלוננים בדבר פעולות וממצאים שהוצגו בסדרה ולא התרחשו במציאות, וכדי לבחון האם בוצעו עבירות פליליות על ידי מי מהשוטרים", מסרו במחלקה.

לאחר תחקיר: במשטרה מטילים את האשמה על חברת ההפקות

על פי מח"ש, הבדיקה העלתה שאכן היו מקרים שהוצגו בסדרה ובהם נצפו אירועים שנחזו להיות מציאותיים, על אף שלא התרחשו בפועל. לצד זאת, בדיקת מח"ש התמקדה בשאלה האם הוצג מצג שווא כלפי המתלוננים בחקירות שנגעו אליהם ונמצא כי חקירות אלה לא שובשו בפועל. כלומר, המתלוננים נחקרו על עבירות נכונות, הוצגו להם מסמכים נכונים מבחינה עובדתית ולא נעשתה בחקירה כל פעולה, שהיה בה כדי לצור מצג שווא כלפי המתלוננים.

"לצד זאת", מסרו במח"ש, "לצורך בחינה האם הייתה בהתנהלות השוטרים פגיעה אחרת במתלוננים, או בציבור, נוכח המוצג בסדרה, הוחלט להעביר את הנושא לבחינת הגורמים הרלוונטיים במשטרת ישראל".

מחוז ירושלים המחלקה לחקירת שוטרים נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד