י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
קוויטל מפתיע

מדוע שיגרו האסירים את שמו של מפקד הכלא לגר"ח קנייבסקי

בני משפחתם של אסירים חרדים הכלואים באגף התורני בכלא איילון, העבירו במהלך חג הסוכות באופן מיוחד מכתבים ועליהם שמותיהם של מפקד הכלא גונדר משנה מרק אלפסי, ורבני מתקן הכליאה הרב אבישי רשיד והרב שמואל בן הרוש | האסירים טוענים כי חל שינוי לטובה ביחס הפיקוד, בדגש על תקופת החגים וצרכי הדת הכרוכים בכך

מדוע שיגרו האסירים את שמו של מפקד הכלא לגר"ח קנייבסקי
הגר"ח עם המכתב צילום: באדיבות המצלם

אסירים חרדים השוהים באגף התורני בכלא איילון, שיגרו בימים האחרונים את שמותיהם של מפקד הכלא ורבניו לברכה אצל שר התורה הגר"ח קנייבסקי - כך נודע ל'בחדרי חרדים'. האסירים, באמצעות בני משפחה, ביקשו לשגר את השמות לגר"ח, במטרה להודות לפיקוד הכלא, ובראשם מפקד הכלא גונדר משנה מרק אלפסי.

הרקע לבקשה, כך נודע, הוא שינוי לטובה מצד פיקוד הכלא בכל מה שנוגע לדרישות הדת מצד האסירים. כמה מהאסירים מספרים, כי בתקופה האחרונה חל שינוי דרסטי ביחס הפיקוד, והדבר ניכר בעיקר בתקופת החגים שהתנהלו בכלא בצל מגבלות הקורונה.

בני משפחתם של האסירים העבירו במהלך ימי הסוכות את שמותיהם של מפקד הכלא גונדר משנה מרק אלפסי, ורבני מתקן הכליאה הרב אבישי רשיד והרב שמואל בן הרוש. הגר"ח קיבל את שמותיהם והעתיר עליהם בתפילה להצלחה בכל מעשה ידיהם.

אסיר השוהה חרדי השוהה באגף התורני בכלא איילון ששוחח עם 'בחדרי חרדים' מספר: "מפקדו החדש של הכלא, מארק אלפסי, יוצא מגדרו כדי להעניק לשוהים את התנאים הנדרשים" לדבריו, "נבנתה סוכה ראויה ומרווחת לשימוש האסירים, וכן הוגדלו שעות החצר מדי יום כדי לאפשר להם לקיים שמחת בית השואבה במסגרת ההגבלות".

לטענת האסיר, האסירים שרצו בכך, קיבלו ארבעת המינים מהודרים, ורב היחידה הרב שמואל בן הרוש הגיע ערב חג הסוכות לאגף, על מנת לעמוד מקרוב ולוודא שיש לכל אסיר את כל הנדרש לו עבור החג.

"כמו כן", מוסיף האסיר, "התקיים סדר לימוד כל ליל הושענא רבא, כאשר רבני היחידה הרב אבישי רשיד והרב שמואל בן הרוש דואגים שהאסירים יחושו את אווירת הושענא רבא". הוא ציין לשבח את מפקד האגף התורני דוד אוליברה, שלדבריו, שבמהלך כל השנה דואג לשמחת האסירים באגף.

נזכיר, כי בתקופה האחרונה נשמעו טענות רבות מצד אסירים חרדים. כפי שפורסם, מפניות שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה, כי בשירות בתי הסוהר הוחלט להעביר כמה אסירים חרדים ודתיים מהאגף התורני בכלא מעשיהו, לכלא דקל הסמוך לבאר שבע, שם קיים אגף אותו מכנים בשב"ס כאגף תורני.

האסירים טענו כי הדבר נעשה במחטף ללא שניתנה להם האפשרות לערער על כך. אלא, שלטענת האסירים שהועברו למקום, ההתנהלות באגף שונה לחלוטין מההתנהלות אותה הם חוו בכלא מעשיהו. בנוסף, טענו האסירים החרדים, כי שירות בתי הסוהר סירב לפתוח עבורם בנץ החמה את בית הכנסת בימי ראש השנה, כאשר ההסבר שניתן להם מצד צוות הסוהרים הוא "שאין היום סליחות". 

בשב"ס טענו אז, כי אגף לש"מ (לשומרי תורה ומצוות) בבית סוהר 'דקל' מתנהל בהתאם לנהלים ובליווי צמוד של רב בית הסוהר וכל אסיר חדש שנקלט באגף רשאי להכניס איתו את הציוד אשר מותר בהחזקה עפ"י הפקודה.

הגר"ח קנייבסקי כלא איילון אגף תורני אסירים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד