ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"כמו נפילת חומת ברלין"

הוראה לעסקי המזון באמירויות: תדאגו לתפריט כשר

נדמה כי לא עובר יום בו אנחנו לא נחשפים לדוגמא נוספת שמוכיחה כי השלום עם האמירתים חם ונושם. ל'בחדרי' נודע כי השלטונות באמירויות דורשים מבעלי עסקי המזון לדאוג לתפריט כשר בעסקיהם • "הסברנו להם שבלי מזון כשר הם יפסידו נתח תיירותי גדול"

הוראה לעסקי המזון באמירויות: תדאגו לתפריט כשר
משה רוט, ואבי ליסר, מבעלי החברה עם נציג הרשויות צילום: באדיבות המצלם

השלום עם איחוד האמירויות מתקדם בקצב מסחרר, והשלטונות עושים הכול כדי להנגיש את המדינה התיירותית לשומרי כשרות. ל"בחדרי חרדים" נודע כי כל עסקי המזון קיבלו הוראה חד משמעית להכניס גם תפריט כשר, מאחר והרשויות רוצות לוודא כי לכל תייר יהיה אוכל כשר נגיש בכל מקום שהוא נמצא.

משה רוט מבעלי חברת הקייטרינג 'הרמוליס' שבמגעים לחתום חוזה מול הממשל באיחוד האמירויות כדי לספק אוכל כשר לכלל העסקים במדינה, אומר ל"בחדרי חרדים" כי הוא היה בהלם מהאופן בו הוא התקבל, "אם פעם לא ראית אדם ברחוב חובש כיפה, היום רואים כאן הרבה מאד, ואנשים נגשים אלי לבקש להצטלם איתי".

משה רוט, ואבי ליסר, מבעלי חברת 'הרמוליס' עם נציגי הרשויות

רוט שנמצא בימים אלה באיחוד האמירויות יחד עם שותפו אבי ליסר, כדי לקדם את נושא הכשרות ברחבי האמירויות, אומר כי "הוא מקווה שהישראלים יקבלו את האמירתים בדיוק כמו שהאמירתים קיבלו אותו. לדבריו אנשים ברחוב מתרגשים לראות יהודים עם לבוש מסורתי, כיפה או ציצית, "אנשים כאן עוצרים אותי ברחוב ומבקשים ממני להצטלם איתם".

רוט מספר כי בימים האחרונים אמרו לו גורמי ממשל כי כולם קיבלו הוראה לשתף פעולה ולהכניס מזון כשר אצלם בעסק, "היו כאן כאלה שלא הבינו את הנושא, אבל הסברנו להם שבלי מזון כשר הם יפסידו נתח תיירותי גדול, הם הבינו שהם יישארו ללא לקוחות שדורש כשר, אמנם הם לא מקומיים עם אזרחות, האמירתים עצמם מדהימים ואדיבים, הם התרצו מהר מאד כי הבינו שהם יישארו מחוץ לאטמוספירה היהודית הכשרה".

עוד אומר רוט: "האמירתים אמרו לי שהם עושים הכול כדי שכל היהודים ירגישו בנוח, הם אמרו שהם רוצים את הכי טוב ליהודים, רק עסק אחד או שניים ויתר בינתיים על האפשרות להכניס מוצרים כשרים לעסק, והם כנראה עוד יתחרטו כשהם יראו צונאמי של יהודים במקום".

רוט מספר כי המלונות המסעדות פנו אליהם לקבל את האוכל שלהם, והם במגעים איתם, כמו כן הם עובדים צמוד עם חברת apex holdings ששייך ליהודי חרדי נוסף שמחה ברעניג מאנגליה.

אבי ליסר אומר ל"בחדרי חרדים" כי הוא מרגיש שהוא הגיע לגן עדן. "אנשים כאן מאוהבים ביהודים, כל הסטיגמות והמחיצות נפלו, כמו נפילת חומת ברלין ופתיחת הגבולות אל החופש, זה מדהים, אני מחכה כבר לראות כאן עשרות אלפי יהודים".

איחוד האמירויות כשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד