י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"מסכת רדיפה"

כתב אישום נגד ח"כ חיים כץ: נמנע מלדווח על מיליוני שקלים

בכוונת הפרקליטות להגיש בקרוב כתב אישום נגד חבר הכנסת חיים כץ, כך נמסר הערב לעורכי דינו | כץ אמר בתגובה כי הנושא נופח ללא כל פרופורציות, וכי הוא "בטוח שהצדק יעשה ויראה"

כתב אישום נגד ח"כ חיים כץ: נמנע מלדווח על מיליוני שקלים
חיים כץ בבית המשפט צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודיעה היום (שלישי) לבאי כוחו של חבר הכנסת חיים כץ כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שוקל להעמידו לדין, בכפוף לשימוע, בחשד לעבירות מס לפי סעיף 220 לפקודת מס הכנסה.

על-פי החשד, ח"כ כץ הפיק הכנסות משכירות מ-7 נכסי מקרקעין, שחלקם רשומים בבעלותו וחלקם נרשמו על שם בני משפחתו. מחומר החקירה עולה לכאורה, כי בין השנים 2007 – 2018 כץ לא דיווח כלל על הכנסותיו מחלק משבעת הנכסים.

ועל חלק אחר דיווח באופן חלקי ובאיחור ביחס למועד הקבוע בחוק, ורק לאחר שפורסם בתקשורת כי נכסים אלו מצויים בבעלותו.

כץ חשוד כי במשך 12 שנה נמנע מדיווח או דיווח באיחור על הכנסות בהיקף של כ-2.2 מיליון שקל. בפרקליטות מציינים כי ככל שיבחר חבר הכנסת כץ לממש את זכותו לשימוע, השימוע יערך בפני היועץ המשפטי לממשלה.

ח"כ חיים כץ מ'הליכוד' מסר בתגובה להחלטה להגיש נגדו כתב אישום: "אני מקווה שאחרי השימוע נשאיר מאחור את כל האשמות השווא נגדי ובזאת תסתיים מסכת הרדיפה. נושא המיסים נופח ללא כל פרופורציות. אין אזרח במדינת ישראל שהוגש נגדו כתב אישום בעילות ובנסיבות דומות. בטוח שהצדק יעשה ויראה".

עורכות הדין נוית נגב ויאנה פוגל סלוצניק ממשרד שינמן נגב ניב, המייצגות את חיים כץ מסרו: "נראה כי בחינת העניין במישור פלילי קשורה אך ורק לכך שמדובר בחבר הכנסת חיים כץ. זו לכל היותר סוגיה אזרחית, שנופחה ללא בסיס ממשי ואין לה כל היבט פלילי. כלל טענותינו, ובין היתר כי יוחסו לחבר הכנסת כץ נכסים שאינם שלו, יובאו במלואן בשימוע״.

חיים כץ כתב אישום העלמת מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד