ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מאבק 'בחדרי' נושא פרי

מסתמן: החל מראשון - בתי הכנסת ייפתחו

בעקבות מאבק 'בחדרי חרדים', משרד הבריאות צפוי לאשר החל מיום ראשון את פתיחת בתי הכנסת, אך הן יוגבלו עד עשרה מתפללים בלבד. בכיר במשרד מודה בפני 'בחדרי' כי נעשה עוול למתפללים בכך שאושרו התקהלויות במקומות סגורים בעוד בתי הכנסת נשארו אחרונים 

מסתמן: החל מראשון - בתי הכנסת ייפתחו
בית כנסת, עד 10 מתפללים צילום: שוקי לרר

הלחץ עשה את שלו. מסתמן כי משרד הבריאות יאפשר את פתיחת בתי הכנסת כבר ביום ראשון הקרוב, כך הודיעו הערב (רביעי) בכירי המשרד, זאת לאור הלחץ החרדי שהוטל עליהם, כאשר 'בחדרי חרדים' מוביל מאבק ארוך למען הצבת בתי הכנסת בראש סדר העדיפויות של מקבלי ההחלטות.

על פי הדיווחים, שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע כי יתמוך בפתיחת בתי הכנסת בשלב הראשון עד עשרה מתפללים, תוך דרישה לקריאה חרדית לשמור על הכללים.

בכירים במשרד הבריאות אומרים ל'בחדרי חרדים' כי ההחלטה התקבלה לאור העובדה כי מותר להתקהל בעשרה לכל מטרה, כך שעד כה הוחרגו לרעה התקהלויות לשם תפילה.

לטענת הבכיר במשרד, "לא ניתן לחרוג ולאפשר תפילות מעבר לעשרה", הוא מבהיר ומתעקש, "עשרה זה עשרה, בשלב הזה לא נאשר קפסולות ולהחרגות נוספות כפי שהיה קודם ההגבלות והסגר".

הקרדיט ליוזמה מגיע למעט חברי כנסת שזעקו את זעקת המתפללים, בהם חבר הכנסת ינון אזולאי ששיגר מכתב בעניין לשר אדלשטיין וכן ליו"ר ועדת החוקה יעקב אשר שיפעלו בנושא.

כזכור, לפני יממה בלבד חשפנו ב'בחדרי חרדים' תמלילים חריפים של ח"כ יעקב אשר נגד שר הבריאות אדלשטיין, שנאמרו בישיבת סיעת 'יהדות התורה', בהן האשים אותו כמי שמונע הקלות לנושאים הקשורים לדת, והנה נראה כי הלחץ עבד ומשרד הבריאות מודיע שהוא נוטה לאשר את פתיחת בתי הכנסת.

משרד הבריאות סגירת בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד