כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בניגוד להחלטת הקבינט

מרכז הקניות הגדול הכריז על מרד: "הרשת תיפתח החל ממחר"

המרי האזרחי מחלחל לשטח: בניגוד להחלטת הממשלה ושרי הקבינט לאפשר את פתיתת החנויות, מנכ"ל קבוצת מרכזי הקניות 'ביג' הודיע לבעלי החנויות במתחמים השונים הפזורים ברחבי הארץ כי הגיעה העת לפתוח את החנויות לציבור הרחב | לדבריו, "אין תמיכה מינימלית מהממשלה"

מרכז הקניות הגדול הכריז על מרד: "הרשת תיפתח החל ממחר"
מרכז 'ביג' צילום: פלאש 90

מנכ"ל קבוצת מרכזי הקניות 'ביג' הודיע הבוקר (ראשון) לבעלי החנויות כי החליט לפתוח את הקניונים, זאת למרות ששרי קבינט הקורונה טרם קיבלו החלטה לאפשר את פתיחת החנויות. במכתב ששלח מנכ"ל הקבוצה חי גאליס לבעלי החנויות ברשת 'ביג', הוא טען בפניהם כי הגיע העת שהם אלו שישאו בהוצאות, מאחר ולדבריו הרשת לא קיבלה אף שקל אחד בכל התקופה ולכן נכנסה להפסדים כספיים.

"גם כשרובכם קיבל תמיכה ופיצוי בדמות חל"תים ותשלומים להחזרת העובדים שהוצאתם לחל"ת, אנחנו שלא הוצאנו אף עובד ביג לחל"ת וויתרנו על מלוא דמי השכירות והניהול, לא קיבלנו ולו שקל בודד על תקופה זו, לא מהמדינה ולא מכם", כתב גאליס במכתב בו הוא הסביר לבעלי החנויות את סיבת פתיחת הרשת בניגוד להנחיות.

"במהלך התקופה שבין הסגרים, במהלך חודש יולי, שוב נרתמנו ונשאנו את נטל ירידת הפדיונות בקניונים הסגורים ונתנו לכם השוכרים קרקע מוצקה להלך עליה בימים קשים אלו", הוא הוסיף, "גם בסגר השני, שוב נכנסנו מתחת לאלונקה והובלנו את מהלכי ההקלות במהלך המחצית השניה של ספטמבר וכל חודש אוקטובר ושוב לבד לגמרי, אין חלוקת נטל ואין אפילו שקל מממשלת ישראל".

בשבועות האחרונים התעוררה סערה סיבה סוגיית פתיחת העסקים, כאשר בעלי החנויות, בעיקר בדרום תל אביב, הפגינו בזעם נגד סירוב הממשלה לאפשר את פתיחת החנויות, חלקם אף תועדו שורפים את הסחורה שברשותם כאות מחאה. בשבוע שעבר שוב התקיים דיון בקבינט הקורונה בנושא, אך הוחלט לדחות את ההחלטה לשבוע הבא.

ביג קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד