י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

אחרי התיעוד: נעצר מצית בית הכנסת בבני ברק

אמש נעצר דייר רחוב כבן 60 בחשד לניסיון הצתה בבית הכנסת ברחוב הרצוג בבני ברק בשבוע שעבר ומעצרו הוארך לעת עתה על ידי בית המשפט

אחרי התיעוד: נעצר מצית בית הכנסת בבני ברק
ניסיון הפריצה לבית הכנסת צילום: מצלמות אבטחה

בית משפט השלום בתל אביב האריך את מעצרו של דייר הרחוב, בשנות ה-60 לחייו, שתועד כשהוא מנסה להצית את בית הכנסת 'פרדס ניסים' ברחוב הרצוג בבני ברק. ניסיון ההצתה שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', הוביל לחקירת משטרה שהביאה אתמול למעצרו של החשוד. מעצרו הוארך על ידי בית המשפט עד למחר (שלישי), אז יוחלט האם הביאו לדיון נוסף.

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', אדם תמהוני, שככל הנראה מעורער בנפשו, ניסה בשבוע שעבר להצית את בית הכנסת 'פרדס ניסים' השוכן ברחוב הרב הרצוג בבני ברק. ניסיון ההצתה התגלה עם אור ראשון של בוקר, כאשר רב בית בית הכנסת הגיע לתפילת הנץ. בתיעוד ממצלמות האבטחה שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראה האיש כשהוא מנסה לפרוץ את דלת בית הכנסת באמצעות לום ברזל. משלא הצליח, עבר לחלק האחורי של בית הכנסת הנמצא בקומת קרקע מתחת לבניין מגורים, שם מצא חלון מסורג כשהוא פתוח.

על פי תיעוד מצלמות האבטחה, החשוד לקח גזיר עיתון, גלגל אותו והכניס את ידיו מעבר לחלון אל תוך בית הכנסת. לאחר מכן הצית את העיתון ואף ניסה להדליק ספר שהיה על הסטנדר. ברגע שראה שהתלקחה להבה גדולה הוא נמלט מהמקום.

"בית הכנסת וספרי התורה ניצלו מנזק עצום" אומר רב בית הכנסת הרה"ג שלום יהודה פרץ בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "כל דיירי הבית הגרים מעל בית הכנסת ניצלו גם הם". הרב מציין שלהבת הענק הייתה במרחק מטר אחד בלבד מארון הקודש.

"רק בנס, על אף שהלהבה הייתה על שולחן וסטנדר עם מפה, האש כבתה מאליה לאחר כ- 15 דקות", מוסיף הרב. כוחות משטרה הגיעו למקום יחד עם חוקרי זיהוי פלילי שבמשך שעה ארוכה אספו ראיות על מנת ללכוד את המצית. גורמים בבית הכנסת אמרו ל'בחדרי חרדים' כי המצית הינו אדם מוכר, גם לתושבי וגם למשטרה, אך מניעיו לא ברורים.

הצתה בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד