י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לקראת פיצוץ?

מנדלבליט דוחק בנתניהו; גנץ מנגד מקדם מינוי פרקליט

לאחר שאמש קבע כי נתניהו לא יוכל לעסוק במינוי בכירים במערכת אכיפת החוק - במסגרת הסדר ניגוד העניינים, היועץ המשפטי לממשלה פונה היום לנתניהו ודורש לעצור את העיכוב במינויי בכירים | מנדלבליט: "לא הוצגה כל הצדקה עניינית להימנעותה של הממשלה מאיוש משרות בכירות אלו" | גנץ הורה לניסנקורן לקדם את מינוי פרקליט המדינה

מנדלבליט דוחק בנתניהו; גנץ מנגד מקדם מינוי פרקליט
בנימין נתניהו/אביחי מנדלבליט צילום: דוד כהן/תומר נויברג, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פנה הבוקר (שלישי) במכתב לראש הממשלה נתניהו בבקשה להפסיק את העיכוב המתמשך במינויי בכירים בשירות המדינה ומערכת אכיפת החוק, בטענה כי הדבר עלול להוביל לבעיות משפטיות. אתמול כזכור, שיגר מנדלבליט את הסדר ניגוד העניינים של ראש הממשלה בו הוא קבע כי נתניהו לא יוכל עסוק במינויים במערכת אכיפת החוק.

"בחלוף כמעט חצי שנה מאז הורכבה הממשלה", כותב היועמ"ש בפנייתו לראש הממשלה, "משרות בכירות רבות עודן מאוישות בדרך של מינוי זמני, לרבות משרות מרכזיות בעלות מאפיינים של שמירת סף. ברשימה זו, נמנים מנכ"לים של משרדי ממשלה, מפכ"ל המשטרה, נציב בתי הסוהר, החשב הכללי, פרקליט המדינה, מנהלי רשויות ממשלתיות משמעותיות, מדענים ראשיים של משרדי ממשלה, ועוד".

מנדלבליט מצהיר כי יתקשה להגן בבג"ץ על העיכוב במינויים. "העיכוב האמור במינויי קבע אף נתקף במסגרת עתירות לבית המשפט העליון באופן כללי", כתב. 

עוד כותב מנדלבליט כי "בחלק גדול מהמשרות הפנויות, הליך האיתור הנדרש לצורך איושן דרך קבע טרם החל, ובאחרות הליך בחינת המועמד הושלם, אולם הצעת ההחלטה על המינוי איננה מועלית על סדר היום של הממשלה לצורך דיון בה. זאת, כשלמיטב ידיעתי, לא הוצגה כל הצדקה עניינית להימנעותה של הממשלה מאיוש משרות בכירות אלו"

"אי נקיטת צעדים בהקדם האפשרי לקידום מינויים כאמור, הולכת ומעצימה את הפגיעה הקיימת כבר עתה בתפקוד ויציבות שירות המדינה", מוסיף היועמ"ש, "לפיכך, אבקשכם לפעול ללא דיחוי בהתאם לסמכויותיכם שבדין לקידום מינויי קבע למשרות הבכירות בשירות המדינה, לרבות קיום בהקדם האפשרי של הדיון בממשלה בקשר להצעות החלטה למינויים אלו בהם ההליך הושלם. ככל שקיים טעם ענייני לעיכוב, אודה להבהרתו על מנת שניתן יהיה להידרש לכך"

בעקבות חוות הדעת של היועמ"ש, יו"ר כחול לבן בני גנץ הנחה את שר המשפטים אבי ניסנקורן להאיץ את הליך מינוי פרקליט המדינה במסגרת ועדת האיתור ולהביא אותו בהקדם לאישור הממשלה. גנץ קורא גם לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה למנות בהקדם מפכ״ל למשטרה ולקדם את כל המינויים התקועים הבכירים בשירות המדינה. "המדינה זקוקה כעת ליציבות ולתפקוד מלא. אסור לעכב מינויים באופן שיפגע במתן המענה לאזרחי ישראל", אמר גנץ

כאמור, בהסדר ניגוד העניינים ששיגר אתמול מנדלבליט לנתניהו, קבע כי לא וכל לעסוק כלל במינוי בכירים במשטרה ובמערכת אכיפת החוק בעקבות המשפט המתנהל נגדו: "עליך להימנע ממעורבות בכל עניין הנוגע למינויים ולהליכי מינויים במשרד המשפטים ובמשטרת ישראל, ביחס לבעלי תפקידים אשר מעורבים בהליך הפלילי בעניינך, או שיש ביכולתם להשפיע על הליך זה"

היועץ המשפטי לממשלה ראש הממשלה מינוי בכירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד