ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"התוכן אינו סודי"

עתירת הזוג אלוביץ' נדחתה: לא ייחקרו ההדלפות מתיק 4,000

בית המשפט העליון אימץ היום את עמדת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ודחה את העתירה שהגישו הזוג אלוביץ' בדרישה לפתוח בחקירה בעקבות ההדלפות לתקשורת מתיק 4,000

עתירת הזוג אלוביץ' נדחתה: לא ייחקרו ההדלפות מתיק 4,000
שאול אלוביץ בבית המשפט צילום: פלאש 90

שופטי בג"ץ דחו היום (חמישי) את עתירתם של שאול ואיריס אלוביץ' שביקשו להורות ליועץ המשפטי לממשלה להורות על פתיחה בחקירה פלילית בגין הדלפות לכאורה של חומרי חקירה ב'תיק 4,000'. בג"ץ קבע כי אין עילה להתערבות בית המשפט בהחלטת היועץ המשפטי לממשלה שלא לפתוח בחקירה.

השופטים ציינו כי תוכן ההקלטות שפורסמו אינו סודי, הן מהוות חלק מהראיות בהליך הפלילי, ותמלילי ההקלטות נמסרו לעותרים, כך שנראה שהנזק שנוצר כתוצאה מפרסום ההקלטות הוא בעיקרו נזק תדמיתי הנובע מעצם הפרסום. עוד קבעו השופטים, כי חזקה שבית המשפט הדן בהליך הפלילי הוא מקצועי, אובייקטיבי וענייני, ולכן עצם הפרסום לא פגע בהוגנות ההליך הפלילי, שיוכרע על בסיס הדין וחומר הראיות.

השופטים אף ציינו כי על אף שהעתירה ביקשה לבחון טענות להדלפות של עובדי ציבור לכאורה, הרי שבמהלך ההליך הסתבר כי טענותיהם ממוקדות דווקא בעד אילן ישועה. בהמשך לכך נקבע, כי חזקה על העותרים שבמסגרת חקירתו הנגדית של ישועה הם יעמתו אותו עם הסוגיות המועלות בעתירה, וכי המקום לבירור הטענות לגבי השלכות הפרסום על ההליך הפלילי הוא בהליך הפלילי גופו.

כזכור, לפני כחודש היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיש לבג"ץ הודעה בעניין העתירה של שאול ואיריס אלוביץ', אליה ביקש לאחרונה להצטרף גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, להורות על פתיחה בחקירה פלילית בעקבות פרסום בתקשורת של הקלטות הנוגעות לפרשת 4000.

בהודעה נאמר, כי לאחר בחינה ובדיקה מעמיקה נוספת שבוצעה בהמשך להערות ביהמ"ש, מסקנתו של היועץ המשפטי לממשלה נותרה בעינה שאין לפתוח בחקירה במקרה זה, בין היתר משום שמדובר בחקירה שסיכוייה להניב תוצאה נמוכים ביותר, והיא תהיה כרוכה בפגיעה ניכרת בפרטיות הנחקרים ובהשלכות משמעותיות נוספות.

שאול אלוביץ בית משפט העליון עתירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד