י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שמונה נהרגו

מסוק כח השלום התרסק בסיני; צה"ל חילץ

שמונה אנשי כח השלום הבינלאומי הפועל במצרים, נהרגו היום בהתרסקות מסוק בחצי האי סיני | יחידת 669 של צה"ל נרתמה, ומסוק של היחידה פינה את אחד מאנשי הצוות ששרד את ההתרסקות לבית החולים סורוקה בבאר שבע

מסוק כח השלום התרסק בסיני; צה"ל חילץ
פינוי פצועים במסוק צבאי. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מסוק של כח שמירת השלום בין ישראל למצרים, התרסק היום (חמישי) באזור שארם א-שייח' בחצי האי סיני. בהתרסקות, נהרגו שישה אזרחים אמריקניים, ושני אזרחים זרים נוספים. אחד מאנשי הצוות הצליח באורח פלא לשרוד את ההתרסקות. 

הצוות שנפגע היה במהלך פעילות שגרתית בסיני, ומסיבה שאינה ברורה המסוק עליו הם היו התרסק. השלטונות במצרים פתחו בחקירה במטרה לשלול פגיעה מכוונת מצד אחד מארגוני הטרור. על פי הערכות במצרים, תקלה טכנית היא זו שהובילה להתרסקות.

מסוק צה"ל ועליו לוחמי יחידת החילוץ 669 פינו את איש הצוות ששרד, אזרח אמריקאי, לקבלת טיפול רפואי בבית חולים סורוקה בבאר שבע. מבית החולים נמסר כי מאירוע התרסקות המסוק במצרים, פונה לחדר הטראומה בסורוקה פצוע אחד. מצבו מוגדר בינוני-קשה, סובל מפגיעה רב מערכתית.

ממשרד החוץ נמסר כי הוא מביע צער עמוק על מותם של שמונה אנשי כוח המשקיפים הרב לאומי בסיני בעקבות תאונת מסוק שארעה היום בצהריים. "כוח המשקיפים הרב לאומי מוצב בסיני מתוקף הסכמי השלום עם מצרים וזוכה להערכה רבה על פועלו", מסרו במשרד החוץ

שר החוץ גבי אשכנזי אמר: "אני שולח את תנחומיי הכנים למשפחות ההרוגים ומאחל החלמה מהירה לפצוע. תרומת הכוח הבינ"ל לשמירת היציבות הביטחונית באיזור חשובה מאין כמותה ואני מבקש להביע את תודתי למדינות הלוקחות חלק בסיוע לביטחון ושמירת השלום בין ישראל למצרים".

 

 

סיני התרסקות מסוק צה"ל יחידה 669

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד