י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מה הוביל לירי הרקטות?

דיווח: הירי למרכז - 'תקלה' טכנית; גנץ ונתניהו מאיימים

שר הביטחון בני גנץ, משגר הבוקר איום מפורש לעבר מנהיגי ארגון החמאס ברצועת עזה, לאחר ששתי רקטות שוגרו הלילה לעבר מרכז הארץ, ומבהיר כי ישראל ערוכה לכל תרחיש: "פועלים במספר כיוונים, גם מבצעיים, בכדי להביא לשקט ארוך טווח" | נתניהו: "גם בזמן משבר הקורונה - אל תנסו אותנו" | ברצועת עזה חוקרים האם הירי בוצע כתוצאה מתקלה טכנית במשגרים

דיווח: הירי למרכז - 'תקלה' טכנית; גנץ ונתניהו מאיימים
בני גנץ בכיפת ברזל צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שעות לאחר תגובת חיל האוויר לירי הרקטות לעבר מרכז הארץ, טרם ברור מי עומד מאחורי הירי והאם הוא בוצע כתוצאה מתקלה טכנית. שר הביטחון בני גנץ שיגר הבוקר (ראשון) איום מפורש להנהגת ארגון חמאס ברצועת עזה. בנאום שנשא בטקס לזכר חללי 'מבצע קדש' אמר גנץ: "הלילה הזה היה לילה לא שקט בדרום הארץ, ויש לכך אחראי אחד - ארגון החמאס".

לפנות בוקר תקפו מטוסי חיל האוויר שורה של מטרות טרור השייכות לארגון החמאס ברצועת עזה. גנץ שב והבהיר כי ישראל נערכת גם לאפשרות של תגובה צבאית במידה וירי הרקטות לא ייפסק.  "אני מבקש לומר לתושבי הדרום שאנחנו פועלים במספר כיוונים, גם מבצעיים וגם אחרים, בכדי להביא לשקט ארוך טווח", אמר שר הביטחון.

לדברי גנץ: "אם חמאס לא יעמוד במבחן השקט - התוצאות תהיינה קשות קודם כל עבור הנהגתו ועבור תושבי הרצועה. את המענה שלנו להפרת הריבונות, מעבר למה שעשינו, נמשיך בזמן, במקום ובאופן שישרת את הצרכים ארוכי הטווח שלנו, של אזרחי ישראל ומדינת ישראל, בדרום הארץ".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אף הוא בפתח ישיבת הממשלה להסלמה ואמר: "הבוקר, צה"ל תקף תשתיות ומטרות של החמאס ברצועת עזה. לא נקבל שום התקפות נגד מדינת ישראל ואזרחי ישראל. אני מזהיר את ארגוני הטרור בעזה, גם בזמן משבר הקורונה - אל תנסו אותנו. אני אף פעם לא מפרט את התכניות המבצעיות שלנו, אבל אני אומר להם - המחיר של המשך התוקפנות יהיה כבד, כבד מאוד".

בתוך כך, גורמים פלסטינים טוענים הבוקר כי ייתכן וירי הרקטות כלל לא בוצע באופן מכוון אלא כתוצאה מתקלה טכנית. על פי דיווח ב'כאן חדשות' מפי מקורות ברצועה, בעזה נפתחה הבוקר חקירה שתבדוק אם ירי הרקטות אירע כתוצאה מתקלה, או שמא מדובר במעשה אדם מכוון. על פי הדיווח של העיתונאי גח ברגר, המקורות טענו כי הנהגות חמאס והג'יהאד האסלאמי לא קיבלו החלטה על הסלמה, ונבדקים כעת כיוונים שונים בחקירה. 

כזכור, לפחות שתי רקטות שוגרו הלילה (מוצ"ש) מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. הרקטות כוונו לעבר מרכז הארץ, ותושבים בכמה ערים באזור גוש דן דיווחו על פיצוצים עזים. קודם לכן דיווחו תושבים בעיר אשקלון על יציאות של טילי טמיר ממערכת כיפת ברזל המוצבת באזור העיר. אזעקות נשמעו בעיר אשדוד ובאזור השפלה.

בצה"ל אישרו כי זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. על פי דובר צה"ל, שיגור אחד אשר לא הפעיל התרעה במרחב העיר אשדוד בהיעדר צורך, ושיגור נוסף שבעקבותיו הופעלו התרעות בעיר אשדוד ובמרחב השפלה. "לוחמי ההגנה האווירית שיגרו מיירטים לעבר המטרות בהתאם למדיניות", נמסר.

כתוצאה מהירי, שלושה בני אדם נזקקו לטיפול רפואי לאחר שלקו בחדרה בערים חולון, בת ים ואשדוד. יצחק מוגרבי חובש ומתנדב ביחידת חוסן של איחוד הצלה סיפר: "התעוררנו בעקבות שמיעת הפיצוצים בחולון, ביתי בת ה-15 קיבלה התקף חרדה בעקבות הפיצוצים העזים, אני מלווה אותה ותומך בה".

בצה"ל נערכו מבעוד מועד לירי רקטות לעבר ישראל, בעקבות יום השנה לחיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי בהאא אבו אל-עטא. בצל החשש, תוגברו סוללות כיפת ברזל במספר נקודות ברחבי הארץ.

בתגובה לירי הרקטות, כלי טיס וטנקים של צה״ל תקפו לפנות בוקר תשתית תת קרקעית ועמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. מהצבא נמסר, כי צה״ל מקיים הערכת מצב שוטפת ופועל בתקיפות ונחישות כנגד כל ניסיון לפעילות טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל והפרת ריבונותה.

ירי רקטות שר הביטחון חמאס רצועת עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד