י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אין מנוס מהוצאת צו"

מנדלבליט לבג"ץ: לחייב את הממשלה לדון במינוי מנכ"ל משרד המשפטים

היועץ המשפטי לממשלה מסרב להגן על המדינה בבג"ץ, ואף קובע בתשובתו לעתירה שהוגשה נגד אי מינוי מנכ"ל למשרד המשפטים, כי על בג"ץ להוציא צו לממשלה שיחייב אותה לדון במינוי מנכ"ל קבוע למשרד 

מנדלבליט לבג"ץ: לחייב את הממשלה לדון במינוי מנכ"ל משרד המשפטים
היועמ"ש לממשלה, אביחי מנדלבליט צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

היועץ המשפטי לממשלה העביר היום (שני) לבג"ץ את עמדתו בנוגע לעתירה שהגישה התנועה לטוהר המידות נגד אי מינוי מנכ"ל חדש למשרד המשפטים. בעתירה, טענה התנועה, כי סירובה של הממשלה לדון במועמדות אינו חוקי, מתעלם מחובות הממשלה בהתאם לחוק שירות המדינה מינויים.

עוד נטען בעתירה, וכי סירובו של ראש הממשלה עשוי להיות התערבות עקיפה במינויים במערכת אכיפת החוק, בניגוד להתחייבותו בפני בג"ץ. כעת, טוען היועץ המשפטי לממשלה בפני בג"ץ, כי הוא אינו מגן הממשלה בהחלטה שלא לדון במינוי מנכ"ל קבוע למשרד.

בהודעת היועמ"ש לבג"ץ נאמר, כי בנסיבות שנוצרו, ומשלא הוצג כל נימוק קונקרטי לאי קביעתו של מועד להעלאת הצעת-ההחלטה למינוי לדיון בממשלה, היועץ המשפטי לממשלה סבור שאין מנוס מהוצאת צו על-תנאי כמבוקש בעתירה.

היועמ"ש שב על עמדתו העקרונית שנמסרה בהליך אחר, ולפיה הסכמות קואליציוניות – כמו גם מחלוקות קואליציוניות – אינן יכולות לגבור על חובת הממשלה והגורמים המוסמכים לפעול לאיוש משרות בכירות במינויי קבע.

כיום, מכהנת ממלאת מקום בתפקיד מנכ"ל משרד המשפטים, עו"ד סיגל יעקבי, המשמשת גם ככונסת הנכסים הרשמית והאפוטרופוס הכללי, דבר, שעל פי התנועה לטוהר המידות פוגע בפעילות המשרד ומקשה על עבודתה של יעקבי. מינוי מנכ"ל קבוע למשרד המשפטים עומד בלב המחלוקת בין הליכוד לכחול לבן. כעת, תשובת היועמ"ש עלולה לחחיב את המפלגות להגיע להסכמה בעניין.

 

היועץ המשפטי לממשלה בג"ץ עתירה משרד המשפטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד