ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
בש"ס תוקפים את גנץ

אחרי שבכחול לבן התנו את מינוי לשר במינוי בכירים; כהן התפטר

התפטרותו וחזרתו המהירה של יעקב ליצמן למשרד השיכון גרמה לזעזוע שמשפיע על הממשלה כולה. השר יצחק כהן שעזב את תפקיד שר השיכון רק לפני מספר ימים, שוחח עם גנץ וביקש מימנו להמשיך ולכהן כשר באוצר. לאחר חילוקי דעות בין הצדדים כהן הודיע על התפטרותו

אחרי שבכחול לבן התנו את מינוי לשר במינוי בכירים; כהן התפטר
אריה דרעי ובני גנץ צילום: הדס פרוש, פלאש 90

כפי שדווח לראשונה אמש ב'בחדרי חרדים', בש"ס ביקשו מכחול לבן כי איציק כהן המכהן כשר במשרד האוצר על חשבון כחול לבן, ימשיך בתפקיד זה גם אחרי חזרתו של יעקב ליצמן לתפקיד שר השיכון.

כהן יבקש להישאר כשר; האם כחול לבן יסכימו?

תחילה דווח כי בכחול לבן מסכימים כי כהן יישאר בתקופה הקרובה כשר, אלא שבעקבות הדיווחים על כך הבהירו בכחול לבן כי הם מתנגדים ומתנים מינוי כהן לשר באישור מינויים עבורם, בהם מנכ"ל משרד משפטים ונוספים.

"בפנייה שהתקיימה לגנץ בעניין", אומרים בכחול לבן, "הבהיר השר כי נהיה נכונים לדון במינויים רק במסגרת הסדר מינויים כולל ולא כטלאי על טלאי בנושאים כה קריטיים".

בכחול לבן הדגישו כי "לא נאשר כל מינוי פרטני שאינו חלק מהבטחת הסדר מינויים כולל שיבטיח התנהלות תקינה".

לפני זמן קצר הודיע איציק כהן כי בעקבות חילוקי הדעות עם כחול לבן על מינוי לשר באוצר, הוא מתפטר מהתפקיד.

בש"ס תקפו את יו"ר כחול לבן בני גנץ ואמרו: "גנץ הבטיח אמש לשר דרעי לאפשר לאיציק כהן להישאר שר כי זה דרש את הסכמתו, בשם השוויוניות הנדרשת בין שני חלקי הממשלה".

לטענתם, "היום בבוקר, כנראה בלחץ גורמים בכחול לבן, הוא חזר בו ודרש בתמורה למנות מנכ"ל משרד משפטים. איציק כהן ימשיך לעבוד כסגן שר במשרד האוצר ולפעול כפי שעשה עד כה להוצאת ישראל מהמשבר הכלכלי".

כזכור אמש דווח כאן כי עם חזרתו הצפויה של חה"כ יעקב ליצמן למשרד השיכון כשר, אמור היה כהן להתפטר מתפקידו ולהחזיר את התקן של השר השייך לגוש הימין לידי 'יהדות התורה' ולליצמן.

אלא, שכהן צפוי לנסות להישאר בתפקיד, ואמש ניסה לשוחח עם בכירי 'כחול לבן', בכדי שיאפשרו לו להישאר בתפקיד לצד מינוי נוסף של ליצמן. 

הבעיה שמהווה מכשול, היא הפריטטיות בממשלה, שכן גוש הימין יזכה ליתרון על פני 'כחול לבן', בעיקר לאחר התפטרותו של השר אסף זמיר מהממשלה, שלא מונה שר אחר במקומו.

כהן מצידו יציע כפתרון שיהיה חבר בממשלה אך ללא זכות הצבעה על החלטותיה, כך שהשוויון בין הגושים יישמר.

ש"ס מפלגת כחול לבן יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד