ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
צפי לעימותים סוערים?

חילול מערות קבורה: העדה החרדית יוצאת למאבק חדש

העדה החרדית פותחת במאבק נגד חילול קברים. מדובר בשטח של 'מלון הר ציון', אותו מתכננים בעלי המלון להרחיב. לטענת יואליש קרויס: "ברור וגלוי לכולם שיש שם במקום מערות קבורה"

חילול מערות קבורה: העדה החרדית יוצאת למאבק חדש
יונתן זינדל, פלאש 90

העדה החרדית נערכת למאבק ממושך, לאור חילול מערות קבורה הצפוי להתבצע בהר ציון בירושלים, סמוך לקבר דוד המלך ולכותל המערבי. כאשר מחר (רביעי) תיערך עצרת תפילה בהר ציון בסמוך למקום בו אמורות להתחיל ביום ראשון בשבוע הבא החפירות לפינוי המערות.

במודעות שפרסמה 'העדה החרדית' נכתב: "אוי נא לנו כי בתוך הזמנים הטרופים הפוקדים אותנו - ימי הרת עולם - עוד יהינו בנפשם ערלי לב לספות על חרון אף ה', להמיט עלינו את הסכנה הנוראה לישוב כולו כתוצאה ממעשים נוראים אלו של חיטוטי שכבי, ה"י".

קמב"צ העדה החרדית, יואליש קרויס אומר ל'בחדרי חרדים' כי מדובר בשטח של 'מלון הר ציון' כשכבר כיום יש שם מבנה המשמש כמלון ובשטח הצמוד השייך להם מתכננים בעלי המלון להוסיף עוד מבנה ובכך להגדיל את שטח המלון, כאשר ברור וגלוי לכולם שיש שם במקום מערות קבורה.

לדברי קרויס, "בשבועות האחרונים כבר התקיימו במקום משמרות מחאה, וכעת עם התקרבות התאריך בו אמורים רשות העתיקות לבוא ולפנות את מערות הקבורה, המחאה צוברת תנופה, עוד אמר "עוד כשהבריטים שלטו כאן עמדנו בעוז על שמירת הקברים בהר ציון, ובטח שלא נרפה כיום".

"מדובר בפרויקט גדול של קבוצת עזריאלי, ובאם חלילה עצרת התפילה מחר במקום לא תפעל את פעולתה נטיל חרם על כל החברות והקניונים של קבוצת עזריאלי" הזהיר קרויס לסיום.

 

הפגנות חילול קברים רשות העתיקות יואליש קרויס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד