ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מחאה אלימה על חילולי קברים

עימותים במחאת 'חיטוטי שכבי' בי-ם: שלושה נעצרו • צפו

במהלך מחאת קיצוניים בהר ציון בבירה, עצרה המשטרה שלושה מפגינים בחשד שהפרו את הסדר הציבורי וניסו למנוע את העבודות במקום | המפגינים טוענים: במקום קיימות מערות קבורה עתיקות | ב'עדה החרדית' מאיימים להחריף את המחאה: "לא נרפה" | תיעוד: קצין משטרה בועט בעוצמה במפגינים חרדים

עימותים במחאת 'חיטוטי שכבי' בי-ם: שלושה נעצרו • צפו
המחאה בהר ציון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המשטרה עצרה היום (רביעי) שלושה בני אדם מחוגי הקיצוניים בירושלים, במהלך הפגנה שהתקיימה בהר ציון - במתחם בו מתקיימות עבודות להקמת מלון, כשלטענת המפגינים העבודות נעשות תוך חילול קברים יהודיים עתיקים הנמצאים במקום.

במהלך ההפגנה התפתחו עימותים בין כוחות המשטרה למפגינים החרדים. כחלק מהמחאה, ניסו כמה מהמפגינים למנוע את המשך העבודות והתפרצו אל אתר הבניה. ממשטרת ישראל נמסר כי כוחות המשטרה פועלים במקום, לאחר שבוצעו ניסיונות ע"י המפגינים להיכנס אל האתר ולהפריע לעבודות במקום, אך הם כאמור נבלמו ע"י השוטרים.

כפי שדווח אתמול (שלישי) ב'בחדרי חרדים', העדה החרדית נערכת למאבק ממושך, לאור חילול מערות הקבורה הצפוי להתבצע בהר ציון, סמוך לקבר דוד המלך ולכותל המערבי. במודעות שפרסמה 'העדה החרדית' נכתב: "אוי נא לנו כי בתוך הזמנים הטרופים הפוקדים אותנו - ימי הרת עולם - עוד יהינו בנפשם ערלי לב לספות על חרון אף ה', להמיט עלינו את הסכנה הנוראה לישוב כולו כתוצאה ממעשים נוראים אלו של חיטוטי שכבי, ה"י".

במהלך המחאה, תועד קצין משטרה מכה ובועט במפגינים חרדים. בנוסף, מאבטחים שהיו במקום הפעילו אלימות קשה כלפי המפגינים, זאת לנגד עיניהם של השוטרים.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: המחאה שהייתה במקום גלשה להפרות סדר, התפרעות המונית וגרימת נזק לרכוש במטרה להפסיק ולשבש את העבודות במקום ובניגוד לחוק. במשך זמן רב עשרות מתפרעים גידפו, השתוללו והפרו את הסדר תוך שאינם נשמעים להוראות השוטרים במקום פעם אחר פעם ומתעמתים עם השוטרים. מדובר בתיעוד חלקי במיוחד של התרחשות שלפניה המון משולהב התגודד סביב הקצין, דחק אותו לעבר הגדר במקום ואף הותז לעברו תרסיס מדמיע טרם הדיפת ההמון לאחור בכוח. בעקבות הפרות הסדר במקום נעצרו לחקירה 9 מפרי סדר והשוטרים פעלו במקום להשיב את הסדר הציבורי על כנו ולמנוע פגיעה בנפש או ברכוש.

קמב"צ העדה החרדית, יואליש קרויס אמר ל'בחדרי חרדים', כי "מדובר בשטח של 'מלון הר ציון', כשבשטח הצמוד מתכננים בעלי המלון להוסיף מבנה נוסף  ובכך להגדיל את שטח המלון, כאשר ברור וגלוי לכולם שיש שם במקום מערות קבורה"

לדברי קרויס, "בשבועות האחרונים כבר התקיימו במקום משמרות מחאה, וכעת עם התקרבות התאריך בו אמורים רשות העתיקות לבוא ולפנות את מערות הקבורה, המחאה צוברת תנופה. הוא הוסיף: "עוד כשהבריטים שלטו כאן עמדנו בעוז על שמירת הקברים בהר ציון, ובטח שלא נרפה כיום".

 

הפגנה חרדים קיצוניים חילולי קברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד