י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התחממות בדרום

נפלה במפעל ריק: רקטה נורתה לעבר העיר אשקלון

שבוע בלבד לאחר הירי לעבר מרכז הארץ, הערב שוב נשמעה אזעקת צבע אדום בעיר אשקלון | רקטה אחת נחתה במפעל ריק | לא היו נפגעים | בצה"ל נערכים להגיב לירי הרקטה | נכון לעכשיו, אין הנחיות מיוחדות לעורף

נפלה במפעל ריק: רקטה נורתה לעבר העיר אשקלון
המפעל שנפגע באשקלון צילום: דוברות המשטרה

לפחות רקטה אחת נורתה הערב (מוצ"ש) לעבר העיר אשקלון ונחתה במפעל ריק. תושבי העיר דיווחו על שמיעת פיצוצים זמן קצר לאחר שנשמעה אזעקה. מערכת כיפת ברזל המוצבת בדרום הארץ הופעלה, אך הרקטה נפלה כאמור במפעל. במד"א עדכנו שלא היו נפגעים.

לפני שבוע בדיוק, במוצאי שבת, נשמעה אזעקה בעיר אשדוד ובאזור השפלה, בעקבות שתי רקטות שנורו מרצועת עזה, אחת מהן כוונה לעבר מרכז הארץ. בתגובה, תקף צה"ל מטרות טרור השייכות לארגון החמאס.

במערכת הביטחון קיבלו את טענת הארגון כי הרקטות שוגרו כתוצאה מפגיעת ברק, ולא על ידי יד מכוונת, אך ראש הממשלה ונתניהו איימו כי ארגון החמאס יישא באחריות במידה והירי יימשך. "הלילה הזה היה לילה לא שקט בדרום הארץ, ויש לכך אחראי אחד - ארגון החמאס", אמר גנץ ביום ראשון.

לאחר שמטוסי חיל האוויר תקפו שורה של מטרות טרור השייכות לארגון החמאס ברצועת עזה, גנץ שב והבהיר כי ישראל נערכת גם לאפשרות של תגובה צבאית במידה וירי הרקטות לא ייפסק.  "אני מבקש לומר לתושבי הדרום שאנחנו פועלים במספר כיוונים, גם מבצעיים וגם אחרים, בכדי להביא לשקט ארוך טווח", אמר שר הביטחון.

גם ראש הממשלה נתניהו התייחס בתחילת השבוי להסלמה ואמר: "הבוקר, צה"ל תקף תשתיות ומטרות של החמאס ברצועת עזה. לא נקבל שום התקפות נגד מדינת ישראל ואזרחי ישראל. אני מזהיר את ארגוני הטרור בעזה, גם בזמן משבר הקורונה - אל תנסו אותנו. אני אף פעם לא מפרט את התכניות המבצעיות שלנו, אבל אני אומר להם - המחיר של המשך התוקפנות יהיה כבד, כבד מאוד".

 

ירי רקטות אשקלון אזעקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד