ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הרגעים הדרמטיים בשכונה החרדית

"שלפנו את הילדים מהמיטות ונמלטנו": התושבים ב'סורוצקין' נשארו חסרי כל

מאות דיירים פונו באישון ליל בעקבות שריפת הענק שפרצה בחניון של כמה בניינים ברחוב סורוצקין בי-ם | חלק מהדיירים שביתם נפגע מספרים על הרגעים הדרמטיים בהם האש איימה לכלות הכול: "לקח לנו זמן להתעשת" | האירוע הסתיים עם נפגעים שפונו לביה"ח וכן נזק כבד לרכוש

"שלפנו את הילדים מהמיטות ונמלטנו": התושבים ב'סורוצקין' נשארו חסרי כל
השריפה ברחוב סורוצקין בירושלים צילום: יונתן זינדל - פלאש 90

תושבי רחוב סורוצקין בירושלים, התעוררו הלילה לקולות פיצוצים שנשמעו כתוצאה מהדליקה שפרצה בחניון. רבים מהשכנים נאלצו להימלט עם ילדיהם תוך שהם משאירים את רכושם מאוחר ללא ידיעה מה יעלה בגורלו. כעת, מתברר הנזק הגדול שנגרם כתוצאה מהשריפה. עד כה טרם ברור מה גרם לשריפה שכילתה מספר דירות וכ-20 כלי רכב.

התושבים בבניינים שנפגעו ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' מתארים רגעים דרמטיים, במהלכם הם נאלצו להימלט מביתם באישון ליל תוך חוסר וודאות מוחלט. "התעוררנו בעקבות שורה של פיצוצים עזים, כל הבית היה אפוף עשן", מספר יצחק, אחד השכנים בשיחה עם בחדרי חרדים'. "אחרי מספר רגעים התעשתנו, שלפנו את הילדים ונמלטנו".

"הבית ניזוק קשות", הוא מוסיף, "אך אנחנו מודים לקדוש ברוך הוא שאף אחד מהילדים לא נפגע. מדובר בנס גדול.

"אשתי התעוררה וראתה עשן שחור", מספר יצחק, דייר נוסף באחד הבניינים שנפגעו. הדבר הראשון שעשינו הוא לבדוק מה עם הילדים. רצינו לברוח אבל היה מאוחר מדי מאחר וכל החדר מדרגות היה אפוף עשן. לא הצלחנו לצאת ולכן נכנסו יחד עם הילדים לחדר הפנימי, שם שהינו במשך שעתיים עד שכוחות הכיבוי הגיעו וחילצו אותנו".

יצחק, מוסיף ומתאר את הנזק שנגרם לו: "הרכב שלי, שחנה בחניון נשרף כליל, כמו רכבים רבים אחרים. ברכב היה ציוד יקר ערך ולצערי התברר שלא היה לי ביטוח". לדבריו, "אנחנו עדיין לא מבינים מה הוביל לשריפה. זה היה יכול להסתיים באסון כבד".

טרם ברור מה הוביל לפרוץ השריפה, ובכבאות והצלה מחוז ירושלים החליטו להקים צוות חקירה מיוחד במטרה לחקור את נסיבות הדליקה שגרמה לנזק כבד. בשריפה, נפגעו כמה בני אדם שפונו לבתי החולים ארבעה מתוכם למרכז הרפואי שערי צדק לאחר ששאפו עשן, אחד מהם במצב בינוני. בנוסף, אם ובתה בת ה-14 פונו לבית החולים הדסה במצב קל. חלק מהדיירים ניסו לקפוץ מהחלונות מחשש שייפגעו מהאש. אחד מהם נפצע באורח קל.

בתוך כך, גורמי הרווחה בירושלים, בראשם מחזיק מחזיק תיק הרווחה בעירייה אלחנן גרוסבוים יצרו קשר עם המשפחות שביתם נפגע בשריפה. בעירייה נרתמו לסייע לדיירים שלא יוכלו לחזור לביתם. 

 

 

 

שריפה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד