י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דגש על הפריפריה

רפורמת השיניים הבאה? ליצמן מציג: כך ייפתר משבר הדיור

התוכנית של ליצמן הייתה אמורה להיות חלק מחוק ההסדרים לשנת 2020 שכזכור נגנז, בהמשך הייתה אמורה התוכנית לעלות כהצעת חוק ממשלתית, אולם לאור מצבה הרעוע של הקואליציה התוכנית תעלה כבר ביום ראשון כ'הצעת מחליטים' שדרך אישורה מקוצר

רפורמת השיניים הבאה? ליצמן מציג: כך ייפתר משבר הדיור
יעקב ליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רק בימים האחרונים חזר חבר הכנסת יעקב ליצמן לתפקיד שר השיכון וכבר ביום ראשון הקרוב תובא לאישור הממשלה 'הצעת המחליטים' של שר השיכון יעקב ליצמן לעידוד רכישת דירות בפריפריה.

על פי ההצעה שפורסמה ב'גלובס', כבר בתחילת החודש ובימים אלו היא נוסחה באופן סופי, יוענקו 100 אלף שקלים לרוכשי דירת יד שנייה בבנייה רוויה, ברשויות מקומיות שניתן בהן מענק מותנה בין השנים 2020-2018 -ערי מחיר למשתכן-, לרוכשי דירה ראשונה.

עוד נחשף ב'גלובס' כי התקציב יעמוד למימוש לרוכשים כבר מיום פרסום ההחלטה ברשומות בעקבות כך שלתוכנית הוכן תקציב כבר לשנת 2020 בסך 17 מיליון שקלים. וזאת עקב כך שליצמן רואה את המצב הרעוע של הקואליציה, ולאור כך פועל ליצמן בנחישות לאשר מיידית את התכנית. בנוסף לכך דווח כי התוכנית של ליצמן הייתה אמורה להיות חלק מחוק ההסדרים לשנת 2020 שכזכור נגנז, בהמשך הייתה אמורה התוכנית לעלות כהצעת חוק ממשלתית, אולם כאמור לאור מצבה הרעוע של הקואליציה התוכנית תעלה כבר ביום ראשון כהצעת מחליטים שדרך אישורה מקוצר.

על פי התכנית של ליצמן המענקים יינתנו בגין עסקה לרכש דירה שמחירה נע בין 250 אלף שקל ל-700 אלף שקל, ובתנאי ששטח הדירה גדול מ- 40 מ"ר והיא תעמוד בהגדרת "'ראויה למגורים'. כמו כן מותננה בתכנית כי הרכישה לא תהיה מקרוב משפחה מדרגה ראשונה. בנוסף רוכשי הדירה יידרשו להחזיק בבעלות עליה למשך חמש שנים, בדומה לתנאי תכנית של 'מחיר למשתכן'.

ברשימת היישובים שבה זכאים הרוכשים לממש את המענק נמצאים הערים: שדרות, נתיבות, אופקים, אילת, אשקלון, שלומי, רכסים, חריש, נהריה, פורדיס, עכו, נחף, נצרת, סחנין, ירוחם, בית שאן, צפת, קרית שמונה, כפר מנדה ועוד.

יצוין כי עם אישור הצעת ההחלטה משרד הבינוי והשיכון ומשרד האוצר יעבירו לבנקים בימים הקרובים הנחיות ליישום תכנית המענקים, שלא תפגע בזכאות הרוכש למשכנתא בנוסף למענק.

מקבלי המענק יהיו מי שיעמדו בתנאים הבאים:

רווק, גרוש או אלמן, מגיל 35 ומעלה; נכה בן 21 ומעלה שהוכר כנכה לצמיתות, זוג נשוי, זוגות שנרשמו לנישואין ועומדים להינשא בתוך שלושה חודשים מיום הגשת הבקשה, הורה עצמאי חד-הורי/גרוש, עם ילד אחד לפחות שהוא רווק וטרם מלאו לו 21 שנים, וזאת בתנאי שהוא מתגורר עימו דרך קבע ונמצא בחזקתו.

השר ליצמן אמר עם פרסום המתווה כי "אישורה של תוכנית המענקים שיזמתי היא צעד נוסף בפעילות למען הפריפריה - מקריית שמונה, דרך סכנין ועד קריית מלאכי. במיוחד בעת הזו חשוב לעורר את שוק הדיור ולסייע במענק כספי משמעותי למשפחות צעירות לבנות את ביתן בפריפריה".

משרד השיכון משבר הדיור יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד