י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
כל הפרטים

ישראל מחסנת לקורונה: איך מתחסנים, מי זכאי ומהם התמריצים

בעוד מספר שעות ינחתו בישראל בין 100 ל-200 אלף מנות ראשונות של חיסון לקורונה • איך מתחסנים, איפה מתחסנים, מי זכאי לקבל את החיסון ומהן ההטבות אותן יקבלו המתחסנים? • כל הפרטים

ישראל מחסנת לקורונה: איך מתחסנים, מי זכאי ומהם התמריצים
חיסון צילום: אילוסטרציה, פלאש 90

לאחר טירוף של מספר חודשים, מירוץ מתמשך ובליל שמועות שלא נגמר, מחר (רביעי) צפויים לנחות בישראל בין 100 ל-200 אלף חיסונים של חברת פייזר. החיסונים שיגיעו יועברו מיד לאחסון ב'קירור עמוק' בחברת טבע נציין כי תוקף החיסון מהרגע שהוא יוצא מהקירור - ועד שהוא מגיע אלינו הוא חמשה ימים.

משרד הבריאות צפוי להתחיל במבצע החיסונים כבר בשבוע הבא, ב-20 לחודש, כשהראשונים לקבל את החיסון יהיו הצוותים הרפואיים ולאחר מכן קופות החולים. אזרחים שירצו להתחסן יוכלו לעשות זאת או במתחמי דרייב-אין או בקופות החולים ליד הבית.

על רקע החשש מפני החיסון, משרד הבריאות צפוי להודיע על שורת תמריצים והטבות למתחסנים, ביניהם פטור מבידוד לכל מי שיתחסן, גם אם נחשף לחולה קורונה או חזר ממדינה אדומהוכניסה חופשית לבתי מלון, חדרי כושר, מוסדות תרבות ואירועי ספורט.

נציין, כי גורם בוועדה אמר "מאחר ואין עדיין נתונים ביחס לחיסון ילדים ונשים בהיריון, הוועדה מעדיפה לנקוט באמצעי זהירות ביחס לאוכלוסיות אלו עד אשר יושלמו הנתונים".

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', על מנת להוות דוגמא, מנהל בית החולים הפרופסור רוני גמזו, המוכר לנו יותר מתפקידו כפרוייקטור הקורונה במדינת ישראל, יהיה הראשון שמקבל את החיסון של חברת פייזר.

אמש דווח שנשיא המדינה ראובן ריבלין אמר אתמול בהתרגשות כי הוא מוכן להיות הראשון שמתחסן. "שמחתי לשמוע שמנות החיסונים הראשונות צפויות להגיע בימים הקרובים לישראל, אני מוכן, כמובן!" כתב הנשיא ריבלין בציוץ בחשבון הטוויטר שלו.

 

קורונה חיסון לקורונה רוני גמזו רובי ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד