י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"גרמו לתינוק נזק מוחי"

כתב אישום: שכחו פעוט ברכב 5 שעות ומנעו ממנו טיפול רפואי

כתב אישום חמור שהוגש הבוקר נגד מפעיל פעוטון ומטפלת מרחובות, מציג מסכת התעללות קשה בפעוט בן שמונה חודשים | לאחר שגילה הנאשם כי שכח את הפעוט כמעט חמש שעות ברכב ההסעות, הוא ניסה להשיב אותו להכרה תוך התעללות קשה | לפעוט נגרם נזק מוחי חמור

כתב אישום: שכחו פעוט ברכב 5 שעות ומנעו ממנו טיפול רפואי
אילוסטרציה צילום: unsplash

פרקליטות המדינה הגישה היום (רביעי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז נגד יעקב קוטובסקי וילנה קטובסקי, בני 67 מרחובות, בגין חבלה בנסיבות מחמירות, הפרת חובה של אחראי ושיבוש מהלכי משפט. יעקב מואשם גם בגרימת חבלה ברשלנות. העבירות בוצעו כלפי תינוק בן 8 חודשים לאחר שנשכח ברכב.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד עינת בניטה, הנאשם הפעיל גן ילדים בבעלותו בביתו ברחובות. בגן היו שתי קבוצות גיל, שאחת מהן תינוקיה שמנתה 6 תינוקות בני פחות מגיל שנתיים וקבוצת בוגרים שמנתה כ- 9 ילדים. הנאשמת גרה במבנה בחצר הבית. בתמורה לסידור המגורים, הייתה הנאשמת אחראית על טיפול בתינוקות בתינוקייה באופן יומיומי.

כחלק מהשירות שניתן לרשומים בגן, כך נכתב בכתב האישום, הסיע הנאשם כל בוקר, ברכב הסעות מספר תינוקות וילדים מביתם אל הגן ובחזרה. בתאריך 17.11.20 הסיע הנאשם תינוק בן 8 חודשים לגן והשאיר אותו ברכב ההסעות. רק בחלוף כ- 4.5 שעות, באקראי, הבחין הנאשם כי שכח את התינוק ברכב. בשלב זה, הכניס הנאשם את התינוק לגן והפציר במטפלת לעזור לו.

כעבור כ- 15 דקות לאחר כניסתו לגן, שיתף הנאשם את הנאשמת בלבד, בכך ששכח את התינוק ברכב. הנאשמים, הנהג והמטפלת, הבחינו כי מצב התינוק חמור, שהוא מחוסר הכרה, ראשו שמוט והוא אינו מגיב לסביבתו. הנאשמים ביצעו מעשים שונים בניסיון להשיב את התינוק להכרה. למרות זאת, בפרק זמן של כשעתיים ורבע , מנעו הנאשמים מהתינוק קבלת טיפול רפואי, ובכך גרמו לו חבלה ונזק מוחי  שנגרם לו בגין הימצאותו ברכב שעות ארוכות. 

עוד עולה מכתב האישום, כי בפרק זמן זה, ביצעו הנאשמים, בין היתר, את הפעולות הבאות: הנאשם השכיב את התינוק על ספה, הכניס לפיו בקבוק חלב, בלא תגובה מצד התינוק; הנאשם נעץ את הבקבוק בפיו של התינוק, ללא תגובה מצידו; הנאשמת הפכה את התינוק על בטנו וטפחה על גבו כאשר היא שופכת על ראשו וגופו מים.

לאחר שראשו של התינוק נשמט; הנאשמת עיסתה את חזהו של התינוק, נדנדה ונענעה אותו בין ידיה וברכיה. לאחר מכן הזיזה את פניו של התינוק וסטרה לו. יחד עם מטפלת נוספת הכניסו השתיים לפיו של התינוק כפית והפעילו לחץ על לשונו על מנת לאפשר כניסת מים לגופו וזאת במספר הזדמנויות ולפרקי זמן ניכרים. בהמשך, יצאו מהגן הנאשמת, כשהיא מרימה את התינוק בידיה, והמטפלת הנוספת. כאשר שהו השתיים בחצר הגן, הן ביצעו בו מעשים שטיבם אינו ידוע במדויק.

לאחר מכן, התקשר הנאשם לאמו של התינוק, ומסר לה בכזב כי התינוק אינו חש בטוב כי הוא הקיא פעמיים, הוא חלש ועייף וסובל משלשולים. עוד מסר הנאשם כי התינוק היה עייף וישן בשעות פעילות הגן עד לשעה 10:00 בבוקר, אז ניסו להעיר אותו, והוא פתח מעט את העיניים. אמו של התינוק ביקשה להחזירו לביתם.

מיד לאחר השיחה, נכנסו הנאשמים והמטפלת לחדר התינוקות, חיתלו את התינוק והלבישו אותו. אחר כך עזב הנאשם את הגן כשהוא נוטל את התינוק והסיע אותו לכיוון ביתו. כשהנאשם הגיע לבית התינוק, אימו של התינוק הבחינה כי מצבו חמור. בהמשך הובהל התינוק באמבולנס לטיפול נמרץ לבית החולים כשהוא במצב קשה ונזקק להחייאה בחדר מיון.

מיום האירוע ועד ל- 29.11.20, סבל התינוק מתרדמת עמוקה, פרכוסים, קיבל טיפול רפואי אגרסיבי ושהה בטיפול נמרץ. בשל הדיווח הכוזב של הנאשם, התקשה הצוות הרפואי לגלות ממה נגרם הנזק החמור לתינוק, ולכן נאלץ לבצע בדיקות אבחנתיות מיותרות שגרמו סבל ניכר לתינוק ולהוריו. במסגרת ניסיונותיו הרבים של הצוות הרפואי לאבחן רפואית את הגורמים שהביאו למצבו החמור של התינוק, ביקשו הרופאים מאמו של התינוק לברר מול הגן פרטים מדויקים אודות יום האירוע.

אימו של התינוק פנתה לנאשם שהסתיר ממנה את שאירע. בהמשך, אף הנאשמת שוחחה עם אימו של התינוק ולא מסרה לה פרטים אודות האירוע. ב- 3.12.20, הועבר התינוק לשיקום ונדרש להשגחה צמודה.

כתב אישום התעללות תינוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד