ועדת הכספים קיימה היום דיון בנושא סכנת הסגירה של המאפייה המרחבית בקריית שמונה ופיטורי 120 העובדים שלה, על רקע כך שמשרד הביטחון, שלו סיפקה המאפייה את מוצריה לאורך שנים, יצא במכרז חדש שבו לא זכתה החברה. הוועדה דרשה היום ממשרד הביטחון לחזור בו ולהמשיך את החוזה עם המאפייה בקריית שמונה כבעבר.
במהלך הדיון עלה כי הזכיין הזוכה הציע מחירי הפסד הנמוכים משמעותית ממחיר הלחם המפוקח. במשרד הביטחון טענו מנגד כי בתום תקופת הזיכיון בוצע מכרז כחוק, ואין אפשרות להתערב בהליך.
המפקח על המחירים במשרד הכלכלה אמר כי "בימים אלה אנחנו תומכים במציאת העלות האמיתית של יצירת לחם ואנחנו מגיעים למסקנה שאולי נצטרך אפילו קצת להעלות את מחיר הלחם. אז נראה לי מוזר מאוד המחירים הטורפניים שהגישו במכרז. אני לא יודע למה לא עשו מחיר מינימום. אין ספק שזה מחיר הפסד".
גלעד אהרונסון, מנהל התפעול במאפייה אמר כי "המאפייה המרחבית עובדת כבר 40 שנה עם צה"ל. בכל השנים הקשות העובדים עבדו תחת אש, בכל מצב. משרד הביטחון קיבל החלטה, במשך שש השנים האחרונות הוא קונה לחם במחירים מאוד נמוכים. בשלוש השנים האחרונות זה כבר במחירי הפסד. משרד הביטחון פעל לצאת למכרז חדש. כשאני אומר הפקרתם אותנו, נכון שיש העדפה לאומית של 15%, אבל זה לא מחזיק כאשר יש מאפיות במרכז שמעמידות מחירי הפסד כדי לעמוד במצב של חוסר תחרות, כאשר הזכיין הזוכה מכר במחיר יותר זול ב-30% מתמחור משרד האוצר לכיכר לחם במחיר מפוקח. בעלי הבית הגיעו למצב שהם אומרים - אנחנו רק לא רוצים להפסיד כסף. הצענו במכרז מחירי עלות, ומשרד הביטחון עד עכשיו לא חשף את המספרים".