י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
'אני מאשים' החסידי

פרוש נגד ליצמן: "ההתנהלות המבזה באגו"י חייבת להשתנות"

במהלך אסיפה שקיים סגן השר מאיר פרוש עם נציגי 'שלומי אמונים' ברשויות המקומיות, הוא הטיח ביקורת קשה על התנהלותה הבעייתית של 'אגודת ישראל', תקף את השר יעקב ליצמן וכן את הזלזול בבעלזא ובקהילות נוספות. ופתח בקרב: "גם ויז'ניץ יודעת שבעלזא גדולה ממנה"

פרוש נגד ליצמן: "ההתנהלות המבזה באגו"י חייבת להשתנות"
יעקב ליצמן/מאיר פרוש צילום: הדס פרוש/יונתן זינדל, פלאש 90

סגן שר החינוך מאיר פרוש נשא הערב (רביעי) נאום תוקפני נגד השר יעקב ליצמן, במסגרת מפגש שקיים בעיר אלעד, עם חברי המועצות ברשויות המקומיות מטעם סיעת 'שלומי אמונים'. במהלך דבריו פירט את ההתנהלות הבעייתית בתוך אגודת ישראל, סיפר על המשבר הכספי הקשה מול המרכז הארצי, ותקף את התנהלותו של השר יעקב ליצמן וכן את הזלזול של אגודת ישראל בבעלזא ובקהילות נוספות.

בפתח הדברים התייחס פרוש למערכת הבחירות הצפויה שבפתח ועל הבעייתיות שאין תקציב, דבר הפוגע גם בציבור החרדי ומוסדותיו הנשענים גם על תמיכות קבועות, ועל חוסר היציבות הפוליטית שגורמת לממשלה להיות משותקת. הוא ציין את החוק להסדרת מעמד בני הישיבות מול הצבא, כשבהיעדר הכרעה ברורה בבחירות וכשאין שיתוף פעולה בין שני הגושים, כבר הודיעה כחול לבן שהיא לא מוכנה לשתף פעולה בהכנת החוק הזה.

פרוש חשף בפני הנציגים את המשבר הכספי הקשה מול המרכז הארצי של 'אגודת ישראל', דבר שנחשף לראשונה ב׳בחדרי חרדים׳ וחשף פעולות רבות שנקט מאחורי הקלעים בהחתמת חברי ועדת השמונה, שדרשו לשלם כסף לספקים ולפעילים, ובדרישה לכונן מחדש את פעילות ועדת הכספים של התנועה. 

"באיזה ארגון, באיזה מפלגה ובאיזה מסגרת אין וועדת כספים? האם מותר לנהל קופה של יותר משלושה מיליוני שקלים בשנה ללא ועדת כספים של כל הסיעות: אנחנו, גור, בעלזא וויזניץ, בדיוק כפי שהתנהל מאז הבחירות הפנימיות, כאשר נציג שלומי אמונים הוא היו"ר של ועדת הכספים של התנועה", זעק פרוש.

עוד הוא שיתף את הנוכחים באכזבה של הקהילות מכך שבמקום התשיעי של אגו"י לכנסת, שוב הוצב מועמד של גור, תוך התעלמות בוטה מחצרות חסידים אחרות. "נוצרה אכזבה בכל הקהילות שתלו תקווה. מועצת הקהילות כן, מקומות לקהילה בקדמת הרשימה לכנסת לא?, ובכל זאת, למרות חוסר היחס מצד אגו"י, כל הקהילות שלנו עמלו וטרחו והביאו להישגים מרשימים.

ההתנהלות באגו"י לא חברית ולא קהילתית

פרוש תקף עוד וציין: "הבאנו אלפי קולות חדשים ל-ג' בכל אחת משלושת הבחירות לכנסת ולא פיתחתי חלילה איבה על מעשהו של ליצמן", אמר והתייחס גם לח"כים מתוך אגו"י שחתמו על מכתב נגדו. "בהיסטוריה של אגו"י לא היה כזה דבר שחברי הסיעה כותבים וחותמים נגד חברי סיעתם", אמר בזעם.

"לקראת סוף המו"מ, חזר בו ליצמן והוא דרש את משרד השיכון. העיתוי היה מאוחר ואגו"י הפסידה בחלוקת תפקידים. דרשתי לקבל עוד תפקידים לאגו"י מול התפקידים החשובים שקיבלו דגל, אבל ליצמן דחק לסיים את המו"מ עם דגל התורה", האשים פרוש.

בשלב זה נכנס פרוש לנושא הקרב בין המקומות של ויז'ניץ ובעלזא ונקט עמדה: "ההתנהלות באגו"י היא לא חברית ולא קהילתית", ציין פרוש, שלדבריו, "אגו"י התגלתה כמפנה עורף לקהילות. פגעו ברב אייכלר כנציג בעלזא שמייצג קהילה גדולה, מהגדולות, שנלקח ממנו ועדת לפניות הציבור, שהוא השכיל לרומם אותה. גם ויז'ניץ יודעים שבעלזא גדולה מהם ובכל זאת ויז'ניץ לא משכילה להבין שהסיפור שלה עם בעלזא צריך להסתיים". בכך הוא נוקט עמדה בקרב הפנימי בין החצרות.

לדבריו: "גם אייכלר וגם טסלר הרי מכהנים בכנסת, האם למרות זאת אנחנו באגודת ישראל צריכים לחיות עם המתח שיש בין בעלזא לויז'ניץ? האם גם אחרי שמקימים מועצת קהילות המטרה היא לקרב קהילות, אפשר לפגוע כך בבעלזא", טען.

במענה לראיון שהעניק השר ליצמן ל'בחדרי חרדים', אמר סגן השר פרוש, "ליצמן אמר בשבוע שעבר שהוא לא חייב דין וחשבון לאייכלר ופרוש. ברשותכם אני מבקש לענות לליצמן: על חבר כנסת אחד לא מקבלים את משרד השיכון והבינוי, הרב רפי פרץ, על מנדט אחד, קיבל את תיק מורשת וירושלים. ברשימות הקהילות בכל אחד משלושת מערכות הבחירות, חסידות גור לא עברה את ה-25 אלף קולות".

פרוש סיים ואמר לנציגי סיעתו ברשויות המקומיות; "לכן כעת כאשר נערכים למערכת בחירות נוספת, אנו מכריזים שההתנהלות באגודת ישראל כפי שפירטתי חייבת להשתנות. התנהגות מבזה מולי ומול הרב אייכלר, התנהגות מבזה מול הקהילות חייבת להשתנות. הצבעתי על הכשלים וזה הזמן לתקנם".

מאיר פרוש יעקב ליצמן שלומי אמונים אגדות ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד