א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מתקרבים לסגר שלישי

כמעט 2,000 חולים אובחנו ביממה האחרונה

בצל אישור החיסון שפיתחה חברת פייזר, והגעתו ארצה, על פי נתוני משרד הבריאות הבוקר, 1,865 נדבקים בקורונה אומתו אתמול מתוך למעלה מ-70 אלף בדיקות שנערכו. 320 מהחולים מאושפזים במצב קשה, 108 מהם מונשמים. מנין הקורבנות הולך ומתקרב בצעדי ענק ל-3,000 

כמעט 2,000 חולים אובחנו ביממה האחרונה
אילוסטרציה צילום: unsplash

בצל ההחלטה שלא להטיל הגבלות בחנוכה, מספר המאומתים ממשיך לזנק. 1,865 חולי קורונה נוספים אובחנו
בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עלה מספר החולים מתחילת התפרצות הנגיף בארץ ל-352,860, כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (שישי). על פי הנתונים, אמש בוצעו 70,960 בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

מספר החולים הפעילים עומד נכון להבוקר על 16,198. מספר המונשמים ממשיך להתייצב ועומד כעת על 108 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 320 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. מספר הנפטרים עולה אף הוא ועומד כעת על 2,962

שיעור התוצאות החיוביות מסך הבדיקות הכולל, שעומד הבוקר על 2.7%.

כזכור, על פי ההחלטה שאישרה הממשלה אמש, יחולו מגבלות בימי החנוכה, אך ברגע שישראל תגיע ל-2500 חולים ביממה, יופעל 'ריסון מהודק' שכולל סגירת מסחר, סגירת מערכות החינוך בערים אדומות וכתומות וצמצום תחבורה ציבורית.

בחלוף שלושה שבועות, ובמקרה והתחלואה לא תרד דרסטית, יוטל סגר כללי שלישי על כל הארץ. במקביל, בימים הקרובים צפויה ישראל להתחיל לחסן את האוכלוסייה, מה שמעלה תקווה במערכת הבריאות.

בראיון שהעניק אמש פרופ' שוקי שמר, יו"ר 'אסותא' לסיון כהן ב-103FM, הוא אמר כי "אנחנו הולכים עם תחלואה שגוברת והולכת. אני צופה את פני העתיד, כי המספרים גוברים והולכים, וכנראה זה בלתי נמנע סגר שלישי. אנחנו מייבאים תחלואה אין ספק. אני חושב שהיה צריך לקבוע שכל מי שנכנס לישראל ולא משנה אם ממדינה ירוקה צריך לעשות בדיקת קורונה, בידוד עד אשר יקבל תשובה חיובית או שלילית. עושים את זה במדינות אחרות, עושים בדיקת קורונה, הולכים למלון ועד שלא מקבלים תשובה שלילית אי אפשר לצאת לעיר. אני לא מבין למה לא עושים את זה. אנחנו רואים שיש תחלואה גוברת ברשות הפלסטינית והיציאה והחזרה לשם מאוד בעיתית, וגם אותה צריך למנוע".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד