י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"העבר הסמכויות לשר אחר"

מנדלבליט לנתניהו וגנץ: לאשר בממשלה מינוי בכירים בהקדם האפשרי

בעקבות שורת עתירות שהוגשו נגד אי מינוי בכירים בשירות הציבורי, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט משגר מכתב לנתניהו וגנץ ובו מפציר בשניים לאשר בהקדם האפשרי את כל המינויים התקועים בעקבות המחלוקת בקואליציה | מנדלבליט דורש מנתניהו להעביר סמכויות לשר אחר בעקבות ניגוד העניינים

מנדלבליט לנתניהו וגנץ: לאשר בממשלה מינוי בכירים בהקדם האפשרי
היועמ"ש לממשלה, אביחי מנדלבליט צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בצל החשש מיציאה למערכת בחירות נוספת, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מפציר הערב (מוצ"ש) בראש ההמשלה נתניהו ובראש הממשלה החליפי בני גנץ לבצע איוש מלא למשרות הבכירות בשירות המדינה. במכתבו לשניים, מזכיר היועמ"ש את העתירות שהוגשו בנידון ומצהיר כי קיים קושי משפטי באי המינויים.

מנדלבליט מציין כי חרף המכתבים הקודמים, סוגיית האיוש של משרות בכירות טרם באה על פתרונה באופן מלא. "אמנם, מאז מכתבי הקודם, אישרה הממשלה את מינויים של מספר בעלי תפקידים מרכזיים, בהם גס חשב כללי במשרד האוצר ומנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי, אולם, במקרים של בעלי תפקידים מרכזיים אחרים, לא היה מנוס עוד מהתערבות שיפוטית נוכח הימנעות הממשלה מקידום מינויים של מפכ"ל למשטרת ישראל ומנכ"ל משרד המשפטים"

"לאור האמור", כותב היועמ"ש, "אני שב ופונה אליכם על מנת שתפעלו בהקדם להשלמת הליכי המינוי של בעלי התפקידים הבכירים בשירות הציבורי הטעונים אישור ממשלה, במהירות הראויה. דהיינו, יש לפעול להבאת המינויים הבשלים לכך לדיון בממשלה כמו גם לבצע כל פעולה מקדמית אחרת אשר נדרשת לשם קידומם של מינויים אלו".

בתוך כך, בצל הסדר ניגוד העניינים אותו קבע מנדלבליט, הוא מודיע לראש הממשלה כי עליו להעביר חלק מהסמכויות. "בכלל זאת, העברת סמכויותיו של ראש הממשלה לשר אחר ביחס למינויים שהוא מנוע מעיסוק בהם".

עוד כותב היועץ המשפטי לממשלה, כי "בהתאם למושכלות יסוד של עבודת ממשלה וכללי המנהל התקין, נדרש כי הממשלה תפעל בעצמה למימוש סמכויותיה בהקשר זה, על מנת להימנע מחזרה על המצב הבלתי רצוי, בו בית המשפט נאלץ, בלית ברירה, להורות לממשלה להפעיל את סמכויותיה.

נתניהו מנדלבליט מינויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד