י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אימה בגבול

חמור: השער ננעל, החיילים נשכחו מחוץ לישראל

כתב גלי צה"ל חושף אירוע חמור שהתרחש בשבוע שעבר | כוח צה"ל שיצא לפעילות צבאית בשטח עוין מעבר לגבול, הותיר מאחוריו ארבעה חיילים 

חמור: השער ננעל, החיילים נשכחו מחוץ לישראל
כוח צה"ל בסמוך לגבול צילום: Hadas Parush/Flash90

מחדל חמור בצבא ההגנה לישראל כמעט והסתיים באסון. האירוע, כך על פי פרסום של כתב גלי צה"ל צחי דבוש, האירוע התרחש בשבוע שעבר בגבול ישראל/ירדן ברמת הגולן, במהלך פעילות צבאית של לוחמים במובלעת ישראלית. מדובר במשימת תיקון תקלה טכנית של אמצעי תקשוב.

בסיומה של הפעילות, שהייתה אמורה להיגמר ללא תקלות מיותרות, עלו הלוחמים על כלי הרכב ופתחו בנסיעה חזרה לישראל. אלא, שמסיבה שאינה ברורה, ארבעה חיילים מהצוות נותרו מאחור כששער הגבול לישראל ננעל. רק כעבור 50 דקות חולצו הלוחמים, זאת לאחר שבמהלכן הם ניסו ליצור קשר עם גורמים בגדוד בו הם משרתים ללא הצלחה.

יש לציין, כי מדובר באזור מסוכן מבחינה ביטחונית, כאשר פעילויות בו מתבצעות תוך כוננות גבוהה ואף בגיבוי של טנקים שנמצאים ההיערכות לכל תרחיש. הנקודה בה נשכחו החיילים נמצאת במשולש הגבולות ישראל/סוריה/ירדן, אזור בו פעלו בעבר חוליות של ארגון דאעש.

מדובר צה"ל נמסר: מדובר צה"ל נמסר: "הפעילות לוותה במעטפת אבטחה היקפית שכללה כוחות חי"ר ושריון. עם סיום הפעילות, חיילי התקשוב שביצעו את המשימה נשארו ברכבם. לאחר 15 דקות רכב הסיור חזר וליווה את יציאתם מהמוצב. החיילים שנשארו במוצב נשאו עימם נשק. האירוע יתוחקר, יופקו ממנו הלקחים והנהלים יחודדו".

צה"ל חיילים גבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד