י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
על רקע הדיווחים

הוריו של החייל החטוף: "מקווים שהרמטכ"ל ישמור לו חיסונים"

בצל הניסיונות בישראל להגיע לפריצת דרך מול חמאס בכל הנוגע לשחרור גופתו של הקצין הדר גולדין הי"ד, הוריו מגיבים הבוקר לראשונה ודורשים שלא להעניק סיוע לרצועה כל עוד בנם לא שב ארצה 

הוריו של החייל החטוף: "מקווים שהרמטכ"ל ישמור לו חיסונים"
אביו של הדר גולדין צילום: פלאש 90

שמחה ולאה גולדין, הוריו של קצין צה"ל הדר גולדין שגופתו נחטפה בידי חמאס במהלך מבצע צוק איתן, מגיבים הבוקר (ראשון) לדיווחים בימים האחרונים על הצעה ששיגרה ישראל לארגון החמאס, בניסיון לקדם עסקה להשבת השבויים והנעדרים. כחלק מההצעה, ישראל תעביר לרצועת עזה סיוע נרחב להתמודדות עם משבר נגיף הקורונה.

הזוג גולדין, אשר ידועים בביקורתם הקשה נגד מערכת הביטחון ומדיניות ישראל בכל הנוגע לטיפול בסוגיית השבויים והנעדרים, דורשים שלא להעניק כל סיוע לרצועת עזה כל עוד בנם לא יוחזר לישראל.

"ברכות לעסקה ההומניטרית לעזה במאבק הקורונה, שבתחילתה יוחזרו הדר ואורון הביתה", כתבו היום שמחה ולאה גולדין בחשבון הטוויטר שלהם תוך שהם עוקצים את מערכת הביטחון, "מקווים שהרמטכ"ל כוכבי שמר 2 חיסונים להדר ואורון בתיעדוף החיסונים לחיילינו לפני שיעביר חיסונים לחמאס", הוסיפו השניים.

הדר גולדין הי"ד

יצויין, כי גם בארגון חמאס וגם בישראל, מנסים מזה חודשים ארוכים להגיע לפריצת דרך במטרה לחתום על עסקת חילופי שבויים ולהשיב את החללים והנעדרים לארץ. כזכור, על פי דיווח באתר ynet מפי מקורות פלסטיניים, בישראל העבירו לחמאס מסרים כי היא תהיה מוכנה להגדיל את הסיוע לרצועת עזה באופן משמעותי כחלק מהעסקה.

אותם מקורות פלסטינים ציינו כי ההצעה הועברה לחמאס באמצעות משלחת מצרית שביקרה בישראל ובעזה, ופועלת בניסיון לקדם את העסקה בין הצדדים. רצועת עזה, יש לציין, מתמודדת עם משבר חמור בצל ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה. ברצועה נרשמים מדי יום מאות חולים חדשים, והצפיפות הרבה מעלה את אחוזי התמותה מהמחלה.

למרות ההצעה הנדיבה, בישראל הבהירו דרך המשלחת המצרית כי בשום שלב לא ישוחררו מחבלים עם דם על הידיים כחלק מהעסקה. כזכור, לפני כחודש דווח ב'כאן 11', כי התחדשו המגעים העקיפים בין ישראל לחמאס לקידום עסקה להשבת הנעדרים וגופות החיילים, זאת לאחר פסק זמן של מספר חודשים.

חמאס חילופי שבויים קורונה חיסונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד