ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
בעקבות מידע מודיעיני

התיעוד שעורר סערה: נעצר משליך בקבוק התבערה

בעקבות מידע מודיעיני, כוחות הביטחון הצליחו ללכוד את המחבל שתועד משליך בקבוק תבערה על חייל צה"ל בכניסה ליישוב קדומים ונמלט. "החשוד הועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון"

התיעוד שעורר סערה: נעצר משליך בקבוק התבערה
לוחם נח"ל נפגע מבקבוק תבערה בחברון צילום: ללא

התיעוד החריג בו נראה מחבל פלסטיני משליך בקבוק תבערה לעבר לוחם צה"ל בעמדת השמירה סמוך ליישוב קדומים, עורר סערה וגרר תגובות חריפות בעקבות התנהלות החייל. הלילה, מידע מודיעני הוביל למעצרו של המחבל.

כזכור, תיעוד מטריד שהופץ אמש (מוצ"ש) ברשתות החברתיות, העלה שאלות קשות בכל הקשור לנהלי הפתיחה באש בצה"ל, כמו גם על יכולות התגובה של החיילים.

בתיעוד, נראה מחבל עוצר את הרכב מול עמדת שמירה של חיילי צה"ל בכניסה ליישוב קדומים. המחבל נראה מתקרב לחייל, מצית בקבוק תבערה, מיידה לעברו מטווח אפס ובורח חזרה לרכב, כל זאת בזמן שהחייל חושש להגיב. לאחר מכן המחבל נמלט לכיוון הכפר פונדוק.

היום, מסר דובר צה"ל כי בתום פעילות מודיעינית ומבצעית של הצבא והשב"כ, עצרו הלילה לוחמי גולני חשוד בהשלכת בקבוק התבערה אמש לעבר לוחם צה״ל סמוך לעמדה צבאית במרחב החטיבה המרחבית 'שומרון'. "החשוד הועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון", מסר דובר צה"ל.

יו"ר 'האיחוד הלאומי', ח"כ בצלאל יואל סמוטריץ' הגיב אתמול לתיעוד ואמר: "הסיפור הזה פשוט מטורף. לוחם בגדס"ר גולני חושש לירות במחבל שמצית וזורק עליו בקת"ב מטווח אפס (מתחת לבית שלי בקדומים). אבל הלוחם הזה לא אשם. מי שאשם זו מערכת המשפט במדינת ישראל שמתנהגת כמו בסדום. מי שמעמיד לדין את אריה שיף באשמת רצח שלא יתפלא כשלוחמים מפחדים לירות במחבלים".

מדובר צה"ל נמסר אמש בתגובה: "מוקדם יותר היום נזרק בקבוק תבערה לעבר לוחם צה״ל סמוך לעמדה צבאית בקרבת היישוב קדומים שבמרחב החטיבה המרחבית ״שומרון״. כוח צה״ל פתח במרדף אחר החשוד, באירוע אין נפגעים ולא נגרם נזק, צה"ל פתח בחקירת האירוע".

בקבוק תבערה בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד