י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"שיקר בדו"ח המשטרתי"

השוטר מואשם: חבט בפניו של המפגין החרדי

מכתב אישום שהוגש על ידי מח"ש לבית משפט השלום בירושלים, עולה מסכת אלימות קשה מצד שוטר יס"מ נגד מפגין חרדי במהלך המחאה נגד הסגר על השכונות החרדיות בירושלים • על פי כתב האישום, השוטר לא הסתפק בתקיפת המפגין החרדי שרק הפנה אליו שאלה 'מדוע אינך לובש מסכה', ואף שיקר בדו"ח הפעולה המשטרתי, מה שהוביל למעצרו של החרדי

השוטר מואשם: חבט בפניו של המפגין החרדי
השוטר מכה את הצעיר החרדי צילום: לירן תמרי, מיינט ירושלים

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה הבוקר (שני) כתב אישום לבית משפט השלום בירושלים נגד עדיאל קלי, שוטר יס"מ, בגין עבירות של תקיפה הגורמת חבלה ושיבוש מהלכי משפט. השוטר מואשם בכך שחבט בפניו של צעיר חרדי, ובהמשך אף שיקר בדו"ח המשטרתי, מה שהוביל למעצר הצעיר ולחקירתו בתחנת המשטרה.
 
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד הדס קליין,  ביום 11.07.20, סמוך לשעה 23:30, השתתף הנאשם, במסגרת תפקידו כשוטר, ביחד עם שוטרים נוספים, בפעילות משטרתית נגד הפרות סדר של מפגינים מהמגזר החרדי בירושלים. במהלך ההפגנה סירבו חלק מהמפגנים להתפנות מהמקום, התעמתו עם השוטרים ונקראו  קריאות גנאי כלפי כוחות המשטרה.  

כזכור, במהלך מחאת החרדים כנגד הסגר שהוטל על השכונות החרדיות, נרשמה אלימות קשה מצד השוטרים כלפי המפגינים. בתיעודים שנחשפו בזה אחר זה, נראו שוטרים מכים מפגינים חרדים שהגיעו להביע את מחאתם. במהלך המחאה בה הותקף המפגין החרדי, נעצרו כעשרה בני אדם.

בתיעוד מזעזע שנחשף מההפגנה, נראה אחד השוטרים חובט בעוצמה בפניו בשל מפגין חרדי, לאחר שזה שאל אותו מדוע הוא לא עוטה מסכה. בעקבות התיעוד המזעזע שמעלה ביקורת קשה על התנהלות המשטרה, פתחה המחלקה לחקירות שוטרים בבדיקת האירוע.

מכתב האישום עולה, כי סמוך לחצות, חלף הנאשם ליד המתלונן י. ב אשר עמד יחד עם קבוצת מפגינים. המתלונן קרא לעבר הנאשם: "איפה המסכה שלך, תלבש את המסכה" תוך שהתקרב לנאשם, הצביע לעברו עם ידו הימנית וקרב את אצבעו לכתפו של הנאשם. בתגובה, חזר מיד הנאשם על עקבותיו, סובב את גופו לעבר המתלונן והטיח את מכשיר הקשר שהחזיק בידו הימנית, בעוצמה רבה, במצחו של המתלונן. בעקבות המכה נגרמה למתלונן חבלה בראשו והוא סבל מכאבי ראש וסחרחורת.

בהמשך ההפגנה, כך נכתב בכתב האישום, בשעה שאינה ידועה במדויק למאשימה, עצר הנאשם את המתלונן יחד עם שוטרים נוספים.
 
עוד עולה מכתב האישום, כי בסיום האירוע, כתב הנאשם דו"ח פעולה כוזב, בו ציין כי במהלך פיזור ההפגנה, הגיע מפגין שמשך בידיו את מכשיר הקשר שלו וניסה לחטוף אותו ובשל כך נאלץ לתת מכה למפגין עם מכשיר הקשר, בפניו, כדי למנוע חטיפת המכשיר, זאת חרף העובדה שהמתלונן כלל לא ניסה לגעת במכשיר הקשר של הנאשם. בהמשך לכך, ועל בסיס הדוח הכוזב שכתב הנאשם, נחקר המתלונן באזהרה בתחנת המשטרה, בין היתר, בחשד לכך שניסה לקחת לנאשם את מכשיר הקשר בכוח במהלך ההפגנה.

פרקליטו של הצעיר החרדי עו"ד בן גביר מסר: "לא נסתפק בהחלטה זו ונגיש גם תביעה אזרחית נגד השוטר. עצם המשך העסקתו של השוטר במשטרה היא אות קלון, ובכל מקרה נמצה איתו את הדין. ידע כל שוטר אשר תוקף אזרח, כי הוא עתיד לשלם מחיר על מעשים לא חוקיים ואלימים".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "התנהלות השוטר בהפגנה חריגה ואינה עומדת בקנה אחד עם נורמות ההתנהגות בהפרות סדר ובכלל. לכן המקרה הועבר מיוזמתנו לטיפול מח״ש. מיד לאחר המקרה הוצא השוטר לחופשה כפויה ולאחרונה נערך לו שימוע לבחינת המשך הטיפול בעניינו".

מחש שוטר הורשע בתקיפת חרדי מפגין חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד