כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הפצועים נלקחו לחקירה

אהוביה נהרג בתאונה עם שוטרים: "חייבת להיפתח חקירה עצמאית"

ביישוב בת עין שבגוש עציון מבכים את מותו של אהוביה סנדק ז"ל שנהרג היום בתאונת דרכים בזמן שהוא וחבריו נמלטו משוטרים לאחר שנחשדו בידויי אבנים לעבר רכבים פלסטינים | הרב דניאל כהן, רב הישוב בת עין: "במסירות נפש הקריב חייו על יישוב ארצינו, נשמתו הטהורה בסערה עלתה שמימה" | מקורביהם של ההרוג והפצועים דורשים לחקור את השוטרים שהיו מעורבים בתאונה

אהוביה נהרג בתאונה עם שוטרים: "חייבת להיפתח חקירה עצמאית"
אהוביה סנדק ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

תאונת הדרכים הקטלנית מוקדם יותר היום בבנימין ממשיכה לעורר סערה. במשטרה עדיין חוקרים כיצד התהפך הרכב שבו נסעו מספר נערי הגבעות שנמלטו משוטרים, לאחר שנחשדו בידויי אבנים לעבר רכבים פלסטיניים.

הערב, הותר לפרסום כי ההרוג בתאונה הוא אהוביה סנדק ז"ל בן 16, תושב היישוב בת עין שבגוש עציון. בהודעה שהתפרסמה מטעם היישוב נכתב: "בצער ובכאב גדול אנחנו מודיעים על פטירתו הפתאומית של אהוביה, בנם של אברהם ואיילת סנדק. נציגי הרווחה וצח"י מלווים את המשפחה ברגעים קשים אלו.

פרט לצעיר שנהרג, צעיר נוסף נפצע באורח בינוני ושלושה נפצעו באורח קל. הם פונו לבית החולים הדסה הר הצופים ובהמשך הועברו לחקירה בתחנת המשטרה בשער בנימין. בנתיים, נמשך קרב הגרסאות לגבי התרחשות התאונה.  בסביבתם של הנערים שנפצעו טוענים כי תמונות שמגיעות מהזירה מוכיחות שהניידת נגחה את רכבם וגרמה למותו של הצעיר.

"בתמונות ניתן לראות כי בניידת הסמויה של הבלשים ישנה פגיעה בצד ימין מקדימה, כאשר ברקע ניתן לראות את רכבו של ההרוג הפוך על גגו", נמסר מטעמם. עוד טוענים בסביבתם של הצעירים כי במשך שעות ארוכות בלשים מימ"ר ש"י ניסו להרחיק צלמים מזירת התאונה.

הרב דניאל כהן, רב הישוב בת עין פרסם הודעה לתושבים שבה הספיד את אהוביה ז"ל: חברים יקרים, כאב וזעקה על האסון המחריד של במותו של נערינו האהוב, הקדוש והטהור אהוביה. במסירות נפש הקריב חייו על יישוב ארצינו, נשמתו הטהורה בסערה עלתה שמימה. שנדע לחיות לאור טהרת חפצו לטובת העם".

"כקהילה", הוסיף הרב כהן, "אנחנו מאוחדים לעשיית טוב למשפחה היקרה כל כך. נתכנס שם לנחם, לתפילות ולאהבה אמיתית. שה' הטוב ייתן שנדע להמשיך ביתר שאת ועוז של קדושה למען התורה, העם והארץ".

ראש המועצה באזורית בנימין ישראל גנץ תקף את התנהלות המשטרה באירוע ואמר: "מקרה חמור מאד עם תוצאות קשות ביותר שגבו חיי אדם. תפקידה של המשטרה להציל חיים ולא לגרום את ההיפך". לדבריו, "חייבת להיפתח חקירה מקיפה שתנוהל על ידי יחידה עצמאית ובשקיפות. המשטרה חייבת לשנות את דפוסי המחשבה.

"נערי הגבעות אינם אוייב ודמם לא מותר. משטרה צריכה לפעול תמיד בגבולות המותרים ועל פי חוק, ובלי לסכן כך חיי אדם", הוסיף גנץ

בארגון חוננו המייצג את העצורים טוענים קצין מימ"ר שי אשר נמצא בתחנת המשטרה, מסרב לאפשר לעו"ד רום ולהורים לפגוש בפצועים אשר חלקם קטינים. עו"ד רום מסר: "מדהים שמשטרת ישראל גם עתה לא מאפשרת לי להיכנס ולפגוש בפצועים. אני ממתין מחוץ לתחנה יחד עם המשפחות, למרות מצבם הרפואי והבשורה הקשה לעיכול, כאשר היחידה ששוטריה פגעו בנערים הם אלו שמונעים את כניסתנו כעת".

"ילד פצוע ושבור נפשית, צריך גם על פי החוק וגם על פי השכל הישר להיות עם הוריו ועורך דינו. מה עוד שישנו עצור שהרופאים שחרור אותו למנוחה, וגם אותו התעקשה המשטרה לקחת לחקירה", הוסיף רום.

ממועצת יש"ע נמסר: "לחקור ללא משוא פנים את האירוע החמור שהתרחש, בו נהרג נער בן 16 במהלך מרדף משטרתי" יו"ר מועצת יש"ע דויד אלחייני שוחח היום עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ומפקד מחוז ש"י ניצב משה ברקת בנוגע לאירוע אלחייני הציג בפניהם את דרישת מועצת יש"ע "לחקור ללא משוא פנים את האירוע החמור ולהגיע אל חקר האמת בהקדם האפשרי".

בתוך כך, בשעה האחרונה, כ-100 מפגינים ניסו לפרוץ למטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים במחאה על הרג הנער אהוביה סנדק ז"ל היום. על פי דיווחים מהמקום ישנה אלימות שוטרים קשה כנגד המפגינים.

המפגינים קוראים לעבר השוטרים: "משטרה של רוצחים" ו"רצחתם נער תתביישו".

באשר למקרה הטראגי, נמסר ממשטרת ישראל:

"בעקבות דיווח שהתקבל במוקד המשטרה על יידוי אבנים לעבר רכב בצומת מכמש, צוות בלשים שהיה בסמוך למקום ביצע חסימה של ציר הנסיעה עם הרכב המשטרתי. משזיהו את הרכב עם החשודים הורו לו לעצור, אולם נהג הרכב לא נענה להוראת השוטרים והמשיך בנסיעה מהירה תוך שהוא עוקף את החסימה בנסיעה על שולי הכביש וממשיך במנוסתו".

"הבלשים החלו בנסיעה בעקבותיו ובסמוך לצומת רימונים התרחשה תאונה במהלכה הרכב האזרחי התהפך. במקום נקבע מותו של אחד הנוסעים ו-4 מנוסעי הרכב נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי".

"חוקרי מז"פ, בוחני התנועה וגורמי חקירה נוספים הגיעו לזירת התאונה לאיסוף ממצאים ונפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע". לשון התגובה.

תאונת דרכים נוער גבעות אהוביה סנדק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד