ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
בנס לא היו נפגעים

חריג: כוח שב"כ פתח באש לעבר רכב ישראלי בבנימין

כוח שב"כ שהבחין ברכב ישראלי הנוסע במהירות באזור בנימין סמוך לרמאללה, העריך כי בכוונתו לבצע דריסה ופתח לעברו באש | האירוע התרחש במהלך תאונת דרכים שאירעה במקום | השב"כ: "נסיבות המקרה נבדקות"

חריג: כוח שב"כ פתח באש לעבר רכב ישראלי בבנימין
לוחם צה"ל בבנימין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תקרית חריגה הבוקר בכביש 465 שבבנימין, כמעט והסתיימה בנפגעים, כאשר איש ביטחון פתח באש לעבר רכב ובו נהג ישראלי. מפרטים ראשוניים עולה כי במקום התרחשה תאונת דרכים בין רכב ישראלי לפלסטיני. כוח של שב"כ שהיה במקום חשש ככל הנראה שנהג הרכב מתכוון לדרוס אותו, ולכן ביצע לעברו ירי חי.

האירוע מגיע ברקע המתיחות הביטחונית הגוברת ברחבי יהודה ושומרון לאחר הפיגוע אמש בו נרצחה האישה אסתר הורגן כבת 52 ,תושבת היישוב טל מנשה אם לשישה ילדים. גם מותו של הנער  אהוביה סנדק ז"ל במהלך מרדף משטרתי לאחר שנחשד בידוי אבנים לעבר פלסטינים, מוסיף למתיחות. 

מהמועצה האזורית בנימין נמסר כי "לפני שעה קלה בכביש חוצה בנימין ארעה תאונת דרכים קלה. מפרטים ראשונים עולה כי איש מכוחות הביטחון שנכח במקום התאונה זיהה בשוגג כי מכונית בה נהג תושב בנימין באה לדרוס אותו. הוא ירה לעבר המכונית ופגע בה. בנס הנהג לא נפגע".

האירוע מתוחקר כעת מערכת הביטחון, בניסיון להבין מה הוביל את אנשי השב"כ לפתוח באש חיה לעבר אזרח ישראלי, שכמעט ונפגע מהירי. נהג הרכב הישראלי, שנפגע בתאונה, פונה לבית החולים.

מהשב"כ נמסר כי "במהלך פעילות כוחות הביטחון באזור ביר זית נסע רכב במהירות לעבר הכוח אשר שהה במקום לאחר שפגע ברכב נוסף. הכוח, שסבר כי מדובר בפיגוע דריסה, ירה לעבר הרכב. אין נפגעים כתוצאה מהירי. מתחקור ראשוני בשטח מתברר כי אין מדובר בניסיון פיגוע. נסיבות המקרה נבדקות"

שב"כ ירי בנימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד