כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נמצאו האשמים?

"הסיבה לעלייה בתחלואה": המוטציה הבריטית מתפשטת בקרב הציבור החרדי

בישיבת הממשלה האשים פרופ' אשכנזי כי "חלק מעליית התחלואה היא מהתכנסויות בבתי הכנסת". במשרד הבריאות טוענים כי המוטציה הבריטית בישראל כבר כמה שבועות וכי זו הסיבה לעלייה בתחלואה המדאיגה במגזר החרדי | הנחה זו תהא כר פורה להסתה ברקע הבחירות

"הסיבה לעלייה בתחלואה": המוטציה הבריטית מתפשטת בקרב הציבור החרדי
חרדים. אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

על רקע הדיווח של משרד הבריאות אודות ארבעת הישראלים שנדבקו במוטציה הבריטית, בכירים במשרד טוענים כי המוטציה הגיעה לארץ כבר לפני מספר שבועות והיא הסיבה לעלייה בתחלואה במגזר החרדי.

במהלך ישיבת הממשלה, אמר ‏פרופ' ירון אשכנזי כי "חלק מעליית התחלואה היא מהתכנסויות בבתי הכנסת. שר הפנים אריה דרעי הגיב לדברים ואמר: "רק לפני תקופה קצרה החרדים במשך תקופה ארוכה היו עם אחוז ההדבקה הנמוך ביותר וכל זה בזמן שבתי הכנסת היו פתוחים, אי אפשר לקבוע שהתכנסויות של עשרה איש בבתי הכנסת הם הסיבה לעלייה בתחלואה".

השר דרעי הוסיף ואמר: "חייבת להיות סיבה אחרת השאלה מה היא". פרופסור איתמר ברוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות הגיב לו כי ייתכן וזו המוטציה הבריטית, שכפי שדווח מדביקה פי כמה וכמה מהנגיף הוותיק.

בתוך כך, על רקע הדיווח של משרד הבריאות כי החולה הרביעי שאובחן עם המוטציה הבריטית שהה בארץ ולא טס לבריטניה, מה שאומר שהוא נדבק כאן בישראל, גורמים במשרד הבריאות אמרו לכתב הבריאות יואב אבן מ'חדשות 12' כי המוטציה כאן כבר תקופה ארוכה, וככל הנראה היא הסיבה לעלייה בתחלואה במגזר החרדי.

נזכיר, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב לכך שהמוטציה התגלתה בישראל ואמר: "ברור מאליו שנקטנו בצעדים הנכונים כשסגרנו את השמיים מבריטניה ומיתר העולם, ברור מאליו שנקטנו נכון כשחייבנו ישראלים להיכנס לבידוד במלוניות, וברור מאליו שנקטנו בצעדים הנכונים כשביקשנו לאתר אנשים שהיו באנגליה ובשאר המדינות הנגועות. עם זאת, כרגע אנחנו צריכים להניח שהנגיף מתפשט כאן. החדשות הטובות הן שההערכות של החברות שמספקות לנו את החיסונים, הן שהחיסונים הללו, בסבירות גבוהה אבל לא מוחלטת, מטפלים גם במוטציה. את זה נדע עוד כמה ימים, אין לנו ביטחון שכך יהיה. אנחנו צריכים להמתין כדי לדעת את זה".

לדבריו: "זה רק מחזק את מה שאנחנו דנים בו כרגע – דהיינו לקדם מהר מאוד את מבצע החיסונים שלנו שהוא כרגע מהמהירים ביותר בעולם ביחס לאוכלוסייה ובמקביל להגביל את תפוצת המחלה, גם של הנגיף הקודם וגם של המוטציה. שני הדברים צריכים להיעשות במקביל - גם מבצע חיסונים מהיר מאוד וגם הגבלות. אם נעשה זאת, נהיה המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מהמגפה. זה אפשרי, אנחנו יכולים לעשות זאת אם נעשה את זה ביחד". כך ראש הממשלה.

קורונה המגזר החרדי המוטציה הבריטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד